Visit Brussels en Air openen het museum van de luie zondag

Crea / News

Waarom Brussel bezoeken? Stel de vraag aan Google en de eerste antwoorden zijn unaniem: Brussel moet je bezoeken om zijn culturele rijkdom. Vernissages, galerijen, beurzen, expo's... En vooral, meer musea dan je denkt. Kortom, het culturele aanbod van Brussel heeft niets meer te bewijzen.

Dat kan (nog) niet gezegd worden van zijn natuurlijke rijkdommen. Daarom slaan Visit Brussels en Air de handen in elkaar voor een nieuwe campagne die de komst van de lente aankondigt. Want ja, Brussel is het Stripmuseum, het Magritte Museum en het Biermuseum. Maar Brussel is ook 8.000 hectare groene ruimte.

Het is de culturele rijkdom die bezoekers naar Brussel lokt? Wel, dan tonen zij dat die rijkdom veel groter is dan ze denken. Hoe? Door nieuwe musea te creëren. Negen openluchtmusea, voor iedereen toegankelijk, vaak gratis en soms zelfs zonder sluitingstijd. Ja, dat allemaal.

Dus als je binnenkort Brussel bezoekt, maak dan zeker een ommetje langs het Ter Kamerenbos, het Warandepark of het Josafatpark om het Museum van de Luie Zondag te ontdekken. Vergeet je zonnebril niet om binnen te springen in het Museum van de Terrasjes. En breng een laken mee voor het Museum van Spontane Picknicks. 

Je ziet het, Brussel heeft veel meer musea dan je denkt. En al die nieuwe musea kan je nu ontdekken via klassieke, digitale en stadsaffiches, op sociale media en via de influencers die je volgt.

Waarom Brussel bezoeken? Google zegt "voor zijn culturele rijkdom". Visit Brussels en Air zeggen "voor zijn groene ruimten en natuurpracht". Na Magritte en Hockney is het nu aan de lente om zich tentoon te stellen in Brussel.

Credits

Client: Visit Brussels

Contacts: Fiona Amoroso, Vanessa Lousberg, Cédric Mayence

Agency: Air Brussels

CCD: Creative Council

Creation: Marie Paris, Marc Richard Vander Heyden, Arnaud Bailly, John Benois, Romain Félix, Karel De Mulder

Strategy: Tom Ernst

Client manager: Pauline Heraly

Account team: Anastasia Bousson, Flore Antonnaux

Creative design director : Laurent Lejeune

Designer: Aurélie Prestigiacomo, Boris Delire, Vanessa Warnant