Visit.Brussels in zee met FamousGrey

Budgets / News

Na een succesvolle pitch tegen negen andere bureaus gaat FamousGrey opnieuw in zee met visit.brussels. Zij zochten een campagne die Brussel weer op de kaart zal zetten tijdens (en na) de exitstrategie van het coronavirus, en ook op lange termijn het imago van de stad zal opfrissen: lokaal, nationaal en internationaal. FamousGrey wist met hun concept ‘Visit Us’ te overtuigen en mag de herlanceringscampagne voor hun rekening nemen.

Toerisme post-corona zal er anders uitzien dan hoe we gewend zijn. Nu we voorzichtig uit onze quarantaine komen, staan vooral kwalitatieve ervaringen tussen mensen centraal. De campagne voor visit.brussels verlegt de focus dan ook van de bezienswaardigheden naar de mensen van de stad en maakt zo ook komaf met ongenuanceerde en soms negatieve vooroordelen over Brussel. Want wie Brussel door de ogen van de Brusselaar ziet, ziet meer dan de stad van Manneken Pis.

Veel mensen van buiten de stad beweren Brussel wel te kennen maar weinigen begrijpen de stad ook. Brussel valt dan ook niet te reduceren tot één woord, zelfs de Brusselaars hebben het daar moeilijk mee. Toch zijn het de mensen zelf en hun onderlinge dynamieken die de stad maken zoals ze is. Want meer nog dan een drukke, Europese hoofdstad met zijn alombekende bezienswaardigheden, is Brussel een product en reflectie van zijn inwoners: zelfrelativerend, humoristisch, kosmopolitisch, open-minded,… De hoofdgedachte achter de herlanceringscampagne luidt dan ook: ‘no Brussels without us’. En dus nodigen visit.brussels en FamousGrey nationale en internationale toeristen én de Brusselaars zelf uit de stad weer te doen heropleven met de boodschap: ‘Visit Brussels, Visit us’. De campagne gaat van start tijdens de exitstrategie van het coronavirus maar blijft ook daarna relevant om Brussel nieuw leven in te blazen. Het is dus een duurzaam en flexibel concept dat toepasbaar is op elke situatie, ook wanneer er een tweede wave van het coronavirus zou komen. Na het succes van Now.Brussels zetten visit.brussels en FamousGrey hun duurzame samenwerking dus voort. “Famous Grey overtuigde ons met een lange-termijn aanpak. Het idee dat het vooral de Brusselaars zijn die onze regio zo uniek maken, sprak ons heel erg aan. Bovendien betrekt de campagne op een heel efficiënte manier al onze partners. Van horeca over de culturele sector tot de handelaars," zegt Patrick Bontinck, CEO van visit.brussels.