Viva for Life met Belfius en Publicis Groupe

Belfius heeft een sterke traditie van investeren in onze economie en ook in vele sociale projecten. De 100% Belgische bankverzekeraar neemt haar unieke maatschappelijke missie met 'Love' en verantwoordelijkheid op. Nét dat sociale engagement uit zich in de duurzame ondersteuning van de actie Viva for Life. Deze grote liefdadigheidsactie zamelt donaties in voor kansarme kinderen. Broodnodig, want in Wallonië en Brussel groeit 1 op de 4 kinderen op in armoede. De huidige energiecrisis zet extra druk op de reeds moeilijke levensomstandigheden en beperkt de toekomstperspectieven. En daarom wil Belfius - als hoofdsponsor van Viva for Life - de droom van deze kinderen op een mooie toekomst alle ruimte geven. De communicatiecampagne lanceert het verhaal van Sophie, een meisje dat graag astronaut wil worden. Maar omdat het meisje opgroeit in kansarmoede heeft zij veel minder mogelijkheden dan andere kinderen om haar toekomstdroom te realiseren. Om de situatie van Sophie en alle kansarme kinderen om te buigen, doet Belfius samen met Viva for Life een warme oproep aan ons allemaal om te doneren via de Belfius-app of om een unieke muts te kopen in uw Belfius kantoor.
De campagne met de slogan "Laten we kinderen die in armoede leven, helpen hun toekomst op te bouwen" is te zien en te horen in televisiespots, radio, bannering en op sociale media.
Credits
Client (brand & contacts): Belfius - Mieke Debeerst, An Van den Cruyce, Marie Philippart, Jean-Paul Dirick
Client Lead: Joy Pyl
Account Director: Stefanie Pietercil
Account Manager: Valérie Vermeire
Account Executive: Sophie Van Hecke
Creative Directors: Werner Van Reck, Sven Nijs
Creatives/concept providers: Nicolas Biscaras & Clément Maillot
Copywriter FR: Philippe Dorval
Content Creator: Louise Vankueken
Digital Designers: Christopher Goossens, Benoit Germeau, Benjamin Hiffe, Justine Depape
Creative Retoucher: Fred Dupont
Sr Infographist: Arnaud Duval
Moving Images Producers: Marc Van Buggenhout, Daan Feytongs
Sr Editor: Emile Gorissen
Post-Production Lead: Martine Levy-Lambrechts
Sound Lead: Tom Garcia
Sound Engineer: Mathias Lewis
Production Coordinator: Saartje Goris
Production Assistant: Sarah Tanghe
Digital Producer: Teo Rasmerita
External Production House: Fledge
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]