Viva for Life met Belfius en Publicis Groupe

Crea / News

Belfius heeft een sterke traditie van investeren in onze economie en ook in vele sociale projecten. De 100% Belgische bankverzekeraar neemt haar unieke maatschappelijke missie met 'Love' en verantwoordelijkheid op. Nét dat sociale engagement uit zich in de duurzame ondersteuning van de actie Viva for Life. Deze grote liefdadigheidsactie zamelt donaties in voor kansarme kinderen. Broodnodig, want in Wallonië en Brussel groeit 1 op de 4 kinderen op in armoede. De huidige energiecrisis zet extra druk op de reeds moeilijke levensomstandigheden en beperkt de toekomstperspectieven. En daarom wil Belfius - als hoofdsponsor van Viva for Life - de droom van deze kinderen op een mooie toekomst alle ruimte geven. De communicatiecampagne lanceert het verhaal van Sophie, een meisje dat graag astronaut wil worden. Maar omdat het meisje opgroeit in kansarmoede heeft zij veel minder mogelijkheden dan andere kinderen om haar toekomstdroom te realiseren. Om de situatie van Sophie en alle kansarme kinderen om te buigen, doet Belfius samen met Viva for Life een warme oproep aan ons allemaal om te doneren via de Belfius-app of om een unieke muts te kopen in uw Belfius kantoor. 

De campagne met de slogan "Laten we kinderen die in armoede leven, helpen hun toekomst op te bouwen" is te zien en te horen in televisiespots, radio, bannering en op sociale media.

 

 

Credits

Client (brand & contacts): Belfius - Mieke Debeerst, An Van den Cruyce, Marie Philippart, Jean-Paul Dirick

Client Lead: Joy Pyl

Account Director: Stefanie Pietercil

Account Manager: Valérie Vermeire

Account Executive: Sophie Van Hecke

Creative Directors: Werner Van Reck, Sven Nijs

Creatives/concept providers: Nicolas Biscaras & Clément Maillot

Copywriter FR: Philippe Dorval

Content Creator: Louise Vankueken

Digital Designers: Christopher Goossens, Benoit Germeau, Benjamin Hiffe, Justine Depape

Creative Retoucher: Fred Dupont

Sr Infographist: Arnaud Duval

Moving Images Producers: Marc Van Buggenhout, Daan Feytongs

Sr Editor: Emile Gorissen

Post-Production Lead: Martine Levy-Lambrechts

Sound Lead: Tom Garcia

Sound Engineer: Mathias Lewis

Production Coordinator: Saartje Goris

Production Assistant: Sarah Tanghe

Digital Producer: Teo Rasmerita

External Production House: Fledge