Vlaams Parlement kiest voor mortierbrigade en Wave

Budgets / News

Het Vlaams Parlement bestaat dit jaar 25 jaar. Daarom was het op zoek naar een partner om het merk, de communicatie, de mediamix en de events op scherp te zetten. Te weinig Vlamingen weten waar het Vlaams Parlement voor staat en voor te weinig Vlamingen is het duidelijk wat het Vlaams Parlement nu juist doet.

Net daarom zal Mortierbrigade, de komende vier jaar, over alle touchpoints heen, bouwen aan het meest democratische merk van Vlaanderen. Voor alle event- en livecommunicatie wordt er samengewerkt met Wave. In de laatste fase dienden 10 bureaus een voorstel en offerte in. Kris Hoflack, directeur Communicatie Vlaams Parlement: “Ik ben zeer blij dat we de komende jaren met Mortierbrigade kunnen samenwerken. Hun professionalisme gekoppeld aan relativerende humor spreekt me zeer aan om de democratie dichter bij alle Vlamingen te brengen. Ik kijk ook uit naar de samenwerking met Wave, omdat de meeste van hun events net dat tikje meer hebben. Ik ben er zeker van dat we er samen in zullen slagen een nieuw verhaal te schrijven dat elke burger aanspreekt."

“’De democratie’ en ‘de politiek’ staan vaak in een negatief daglicht," klikt het bij Mortierbrigade. "Maar het is een onderschat en enorm waardevol platform om als maatschappij goed en fijn samen te leven. Doordat we over alle touchpoints heen het merk en de rol ervan kunnen scherpstellen is dit een geweldig mooie opdracht als bureau. Bovendien is het eerste jaar van de samenwerking direct een jaar waar we 25 jaar Vlaams Parlement zullen vieren. Samen met Wave gaan we voor alle Vlamingen een mooi nieuw verhaal uitbouwen.”

 

Foto: © Vlaams Parlement