Vlaamse kunststeden hebben internationale ambities

Crea / News

Toerisme is een belangrijke economische sector voor Vlaanderen. De meeste toeristische infrastructuur bevindt zich in onze steden. Nu we weer volop kunnen reizen is het dan ook belangrijk om die internationale reiziger terug naar onze kunststeden (Antwerpen, Brugge, Gent, Leuven en Mechelen) te krijgen. Untitled Workers Club werkte hiervoor in opdracht van Toerisme Vlaanderen een internationale campagne uit die op 11 oktober live ging.

Toeristen reizen voor hun citytrips vaak naar de zogenaamde ‘must see’ bestemmingen zoals Parijs, Londen, Barcelona. Met de campagne ‘Small cities. Great experiences’ wil Untitled Workers Club aantonen dat de meer onbekende reisbestemmingen de echte verwondering met zich meebrengen. Onze kunststeden zijn meer ongekende parels en het cultureel aanbod is groot. Om dit nog beter onder de aandacht te brengen, bracht men 20 influencers naar Vlaanderen zonder dat ze wisten  waar ze heen werden gebracht. Een hele uitdaging: de influencers werden vanuit één centraal punt, geblinddoekt naar een van de hotspots in een van de verschillende kunststeden gebracht. Pas op de plek zelf mochten ze hun blinddoek afdoen en capteerden we hun eerste authentieke reactie. Vervolgens nam men de geïnteresseerde kijker mee op een visuele reis doorheen in Antwerpen, Brugge, Gent, Leuven en Mechelen.

 

Credits

Adverteerder: Toerisme Vlaanderen

Contactpersoon: Katrien Timmermans, Annelies Leysen & Pascale Schuddings

Agency: Untitled Workers Club

Creative director: Christophe Ghewy

Strategie: Gwenn Nevelsteen

Sr accountmanager: Romy Vierhouten

Graphic Design: Dennis Deckx

Graphics: Dennis Deckx, Lucia Biancalana

Productie: Borgerhoff & Lamberigts 

Regisseur: Robin Stevens

Influencers: Coen Haver

Media: Mindshare

Website: Mathieu Michaux & Sébastien Dehaze