Vlaamse overheid en LDV United geven hoop

Crea / News

Cijfers spelen al sinds het begin van de pandemie een grote rol in onze levens. Cijfers die ons soms in een (flinke) dip brachten. Sinds januari mochten we daar nieuwe cijfers aan toevoegen: het aantal Vlamingen dat gevaccineerd is tegen het coronavirus. Het goede nieuws: deze gaan alleen de goede kant op. Het zijn cijfers die hoop geven. Met dat inzicht creëerde LDV United een eerste grote campagne voor de Vlaamse overheid. Want dat doen we weldegelijk. Vandaag meer dan gisteren en morgen meer dan vandaag. Elke dag komen er nu heel veel prikken bij. Maar cijfers blijven ook maar cijfers tot ze een emotionele lading krijgen. En daarom wordt in deze campagne het aantal gevaccineerde Vlamingen per uur, dag, week of in totaal omgezet naar een totaalcapaciteit van een concertzaal, voetbalstadion of evenement.

Plekken en momenten die iedereen zo snel mogelijk weer wil vullen en beleven wanneer de vaccinatiecampagne afgerond is. En waar we elk uur, elke dag een stapje dichterbij zijn. Omdat het aantal vaccinaties per week verschilt, zullen ook de cijfers in de campagne elke week verschillen. Zo worden er deze week bijna 300.000 Vlamingen gevaccineerd, dat is ongeveer 43.000 per dag of 3.500 per uur. Volgende week zal dat cijfer anders zijn. De campagne loopt een maand op alle grote Vlaamse televisiezenders, op sociale media, via online bannering, een krantenadvertentie en radio. Daarnaast wordt er op een aantal prominente gebouwen geprojecteerd hoeveel Vlamingen we de afgelopen week gevaccineerd hebben. Allemaal met het doel: perspectief en hoop geven. En bewijzen dat we echt wel aan de winnende hand zijn.

 

Naast deze campagne omtrent vaccinatiecijfers, worden via een aantal extra filmpjes op sociale media sinds vorige week ook de verhalen van vrijwilligers in de vaccinatiecentra verteld.

Credits

  • Client: Vlaamse overheid
  • Contacts: Brigitte Rombaut, Olivier Van Raemdonck
  • Creative Agency: LDV UNITED
  • Account Team: Marieken Maes, Tom Thijs, Elise Meulenijzer, Joris Gulders
  • CD: Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
  • Creation : Julie Vanderbeck, Matthew Lootens
  • Strategy : Tomas Sweertvaegher
  • Motion Design : Tom Kruijzen, Frank Feijen
  • Design :Jeffrey Uten, Stijn Voeten
  • DTP : Sandra Wulffaert
  • Video production: Pieter Neirynck
  • Radio Production Company :Sonhouse
  • Projection company: Painting with lights
  • Media Agency: Mindshare