Vlaamse tuinaannemers kiezen voor viaVictor-effect

Om Vlamingen de volgende jaren te overtuigen hun tuinen onder handen te laten nemen door professionals, vertrouwt VLAM op de expertise en creativiteit van viaVictor. Het Antwerpse bureau wist in de pitch te overtuigen met een stevige strategische fundering van een gesmaakt creatief concept.
Strategy first
De tuinaannemer-campagne wil Vlamingen overtuigen om voor investeringen in hun woning wat sneller te kijken naar hun tuin, en wat minder snel naar pakweg Donald Muylle. Niet evident, gezien de stevige concurrentie en de minder gunstige fiscaliteit van leningen voor tuinaannemingswerken. Matthias Debruyn, strateeg bij viaVictor: “VLAM bezorgde ons uitgebreid onderzoek naar het koopgedrag van Vlaamse tuineigenaars én naar de impact van de gelopen campagnes. Die input, gecombineerd met veel field research en interviews, leidde tot een strategische aanpak die haaks op die van de voorbije jaren staat. Gewaagd als invalshoek, maar we wisten er VLAM wel mee te overtuigen. Het is onze overtuiging dat we zowel op lange als op korte termijn moeten werken om de sector steviger in de hoofden van de Vlaming te krijgen. We zijn blij dat we VLAM én de sectorverantwoordelijken mee op die strategische lijn kregen.”
Kroonjuwelen behouden
De campagne vertrekt dan wel vanuit een erg nieuwe invalshoek, ze zal wel gebruik blijven maken van de claim ‘het Tuinaannemereffect’. Creatief directeur Wout Neys: “Als agency is de verleiding vaak groot om maximaal nieuwe dingen te creëren. Maar impact primeert altijd. En dan was het voor ons heel snel een uitgemaakte zaak: die claim doet het goed en is erg herkenbaar. Dat maakt hem een geschikte stepping stone voor de nieuwe campagne. We veranderen wél de inhoud van dat begrip. Of beter: we geven er inhoud aan die er tot voor kort te weinig was: het tuinaannemereffect wordt niet langer een vrijblijvende claim, maar een kans voor de Vlaming om écht over zijn tuin aan het dromen te gaan. En uiteraard pakken we ook met een heel fris en verrassend creatief concept uit. Eentje dat bovendien schaalbaar om meerdere jaren te kunnen werken.”
Tweede samenwerking
Na de bio-campagne deze zomer is dit de tweede keer op korte tijd dat VLAM met viaVictor in zee gaat. Elias De Boeck: “We hebben de kandidaten echt afgewogen op hun strategische en creatieve visie. Dat onze collega’s bij bio ook operationeel goede ervaringen hebben met viaVictor, is uiteraard handig meegenomen. We kijken alvast uit naar deze samenwerking.”

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]





