Vlaio en Viavictor worden friends with benefits

Crea / News

De relatie tussen Viavictor en Vlaio bereikt met de campagne voor het Vriendenaandeel op een nieuw niveau. Creatief directeur Wout Neys: "We zijn blij en trots dat zowel de administratie als het kabinet van de minister meegegaan zijn in dit niet-zo-alledaagse concept."

De vraag van Vlaio aan Viavictor kadert in het raamcontract dat nu bijna zijn derde jaar ingaat. Uitdaging dit keer: ook het kabinet van de bevoegde minister overtuigen om niet met een brave, voorspelbare boodschap uit te pakken. Neys: "De creatieve presentatie voor dit concept duurde heel wat minder lang dan de brainstorm ervoor. Iedereen snapt dat een 'friend with benefits' iemand is met wie je vriendschap wat verder gaat dan normaal. In dit geval: aandeelhouder worden in het bedrijf van je vriend of kennis. Daar hoeft verder geen extra uitleg bij en dat is ideaal voor een campagne die vooral awareness wil losweken."

Radio én fotografie

Het script voor de radiospot schrijft zichzelf zowat: twee vrienden die de dubbelzinnigheid van de term uitspelen in een kort dialoogje. Het gebruik van twee bekende stemmen die bovendien geregeld samen voorkomen, vergroot daarvan de impact. "Dé uitdaging zat hem echter in de visuele vertaling van het concept voor de print-ads in Trends en de online marketingcampagne. We maakten bijzonder stijlvolle beelden in een uitgekleed decor, van twee mensen tussen wie we normaal geen relatie verwachten. En al zeker geen die de omschrijving 'with benefits' meekrijgt. De stopping power van beeld en claim geeft ons de tijd die we nodig hebben om onze boodschap kort en helder mee te geven."

Credits

Client: VLAIO - Agentschap innoveren en ondernemenContact: Karolien Goossens
Agency: viavictor
Strategic director: Matthias Debruyn

Creative director: Wout Neys
Account manager: Ben Van Gils
Project manager: Liesbeth Buysse
Photography:Britt Guns
Radiospot: Studio Helsinki
Creatie: Caroline De Cock, Lynn Van Den Broeck, Lotte Wouters