VLAIO looft Vlaams ondernemerstalent

Agenda / Marketing / News

VLAIOOndernemers hebben niet enkel een economische impact op de maatschappij, naast het creëren van waarde en jobs, brengen ze mensen samen en maken ze producten en diensten die ons allemaal het leven makkelijker maken. Ze geven terug aan de maatschappij. Toch scoort het imago van ondernemers in Vlaanderen heel wat lager in vergelijking met omliggende landen, dat bleek in een studie van VlerickAgentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO), lanceert daarom de meerjarige imagocampagne ‘Ondernemers ondernemen voor iedereen’ (OOVI). Het doel is aan te tonen dat ondernemers van Vlaamse bodem een véél grotere impact hebben op de samenleving dan vaak vermoed wordt, en die perceptie ten opzichte van deze ondernemende Flandriens positief te veranderen. Indian Dribble staat in voor het evenementiële luik, Boondoggle voor het paid communicatieluik en Walkie Talkie verzorgt de persrelaties.
Ondernemers en route
De OOVI-campagne vertelt daarom het verhaal van honderden Vlaamse entrepreneurs. Het eerstvolgende wapenfeit: een reizende installatie, ‘De Vlaamse Ondernemers Roadshow’, die in negen Vlaamse centrumsteden lokale ondernemers in de kijker zet. Van 4 februari tot en met 13 april reist er een installatie doorheen ‘de Vlaanders’ om het grote publiek kennis te laten maken met de ondernemers van eigen streek. De eerste halte is Gent, waar het bruist van de interessante commerçanten. De roadshow sluit af in Leuven.
VLAIOOp de installatie worden er 90 portretten getoond van lokale ondernemers en hun zaak. In elke stad worden de lokale gezichten extra in de kijker gezet. Afhankelijk van het perspectief waaruit je de installatie bekijkt, verandert niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk je kijk op ondernemen. De campagne belicht de grotere, maar zeker ook de kleinere ambachtelijke entrepreneurs. Op woensdag en zaterdag wordt er per stad een wedstrijd georganiseerd. De antwoorden zijn te vinden op de installatie en wie de antwoorden raadt, mag een prijs in ontvangst nemen gemaakt door de ondernemers. Je kan de installatie 24/24 bezoeken, zelfs als het donker is.

1.     Gent - Korenmarkt - 4 februari tem 9 februari
2.     Brugge -  't Zand - 11 februari tem 16 februari
3.     Kortrijk - Veemarkt - 18 februari tem 23 februari
4.     Mechelen - Grote Markt - 25 februari tem 2 maart
5.     Antwerpen - Groenplaats - 4 maart tem 9 maart
6.     St Niklaas - Grote Markt - 15 maart tem 20 maart
7.     Genk - Stadsplein - 22 maart tem 27 maart
8.     Hasselt - Molenpoort - 1 april tem 6 april
9.     Leuven - Martelarenplein - 8 april tem 13 april

Benieuwd naar verhalen en videogetuigenissen van diverse entrepreneurs die je goesting zullen geven om te ondernemen? Neem alvast een kijkje op de OOVI- campagnewebsite.