VLAM boost perscontacten met online event

Crea / Media / News

Het Belgian Meat Office (VLAM) investeert al jaren in haar relatie met de media. Aan het einde van elke zomer serveren ze unieke inzichten uit de vleesindustrie tijdens een zogenaamde Round Table. Journalisten van over heel Europa zakken af naar België om erbij te zijn. Dit jaar strooide corona roet in het eten. Geen bijeenkomst. Geen ontmoeting. Geen steak saignant. Daarom besloot VLAM, samen met BBC, om er een online editie van te maken. Het werd een beleving die aandacht kreeg. De journalisten kregen vooraf een ‘beleefbox’. Een pakket met allerlei ingrediënten om een minibarbecue te houden … behalve het vlees. Sommige journalisten verwachtten een reeks PowerPointpresentaties, maar ze kregen meer. In de online eventstudio praatten Belgian Meat Office (voor het officiële gedeelte) én een professioneel acteur (voor de randanimatie) het event aan elkaar. Alle presentaties werden live gegeven, zowel vanuit de studio als van op verschillende locaties. Die presentaties verschenen in de eigen landstaal op het scherm van de journalisten. Simultaan horen zij de begeleidende uitleg óók in hun eigen taal, dankzij tolken die op locatie aan het werk waren. (Live, jazeker.)

Afsluiten deed men met een live Q&A-sessie. Tijdens de presentaties konden journalisten hun vragen doorgeven, en die worden door de verschillende gastsprekers netjes beantwoord. Oh, ja: via een tombola (live!) verlootte men een tafelbarbecue.