VLAM en Focus Advertising genieten elk moment van melk

Crea / News

VLAMFocus Advertising werkte samen met VLAM een geïntegreerd communicatieplan uit voor de promotie van melk. De campagne werd na een pitch, in opdracht van het European Milk Forum, gewonnen via het internationale netwerk Confrad. Met de campagne ‘Geniet van elk moment. Geniet van melk.’ brengt VLAM de veelzijdigheid van melk en melkproducten onder de aandacht, want de gemiddelde Vlaming haalt wekelijks 8 keer melk uit de koelkast voor allerlei toepassingen. Melk en melkproducten begeleiden ons doorheen de dag en dat een heel leven lang.
De campagne richt zich voornamelijk op 20-35-jarigen. Een eerste golf van de campagne is van start gegaan op 22 april en loopt tot 19 mei. De campagnespot is te zien op televisie en op online kanalen. De campagne loopt onder andere op Vier, Vijf, VTM, 2B, Vitaya, Caz, Eén en Canvas. In de spot zie je hoe melk een belangrijke rol speelt in ons leven.

De televisiecampagne wordt online versterkt door advertenties op onder andere kookwebsites en YouTube. Op sociale media daagt de campagne je bovendien uit om zelf aan de slag te gaan met melk en melkproducten. Melk is niet alleen de basis van traditionele dranken of gerechten, je kan er ook erg verrassend mee uit de hoek komen. Denk maar aan de vele smoothies die je ermee kan bereiden of wat dacht je van een mocktail met melk? De toepassingen zijn oneindig. Inspiratie is te vinden op en  Facebook en Instagram.
Het project loopt drie jaar in vijf landen: België, Frankrijk, Denemarken, Ierland en Nederland. In de vier andere landen neemt  Confrad de campagne in handen.
Credits:
Team Focus Advertising
Sr Account: Isabelle Feys
Creative Director: Karel Vanoverberghe
Art Director: Diederik D'haene
Digital strategy en content management: Mathias Deswarte
Video: Mammoth, Noord-Ierland
Team VLAM
Promotiemanager Zuivel: Frederik Vandermersch