Tijdens de week van 1 t.e.m. 7 februari 2022 organiseert VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, de Week van het Witloof. The Other Agency kreeg de opdracht om de week in de verf te zetten en zo de verkoop van witloof te stimuleren.
De strategie is rechttoe rechtaan: er moet opnieuw liefde zijn tussen de Belgen en het witte goud. Dat doen we in deze campagne door te tonen dat we meer kunnen klaarmaken met de Belgische groente dan witloofrolletjes met kaas en ham. Daarom creëerden VLAM en The Other Agency zeven verrassende witloofgerechten, zoals pizza met witloof, witloofkroketjes en zelfs een pad thai met witloof. Die worden via allerlei advertenties gepromoot. Zo krijgt het witte goud zijn verdiende aandacht op radio en via ads op VRTnu en VTMgo. Ook via de pauzeknop, op sociale media en zelfs in vis- en hoevewinkels worden de Belgen geïnspireerd door witloof. En dat niet alleen in februari van dit jaar, maar ook tijdens de Week van het Witloof in 2023 en 2024.
Credits
Klant: VLAM - Nele Van Avermaet en Eline Vantilt
Agency: The Other Agency
Account Manager: Hanne Goossens
Art Director: Justine Kerr
Design en DTP: Elke Nelen
Strategie: Ninia Daelman
Digital Campaign manager: Laura Aerts
Account Executive: Emma Schoofs
Videoproductie: Moose-Stache
Fotografie: Kokkerellen
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]