VLAM en The Other Agency: Show some Loof voor Witloof

Crea / News

Tijdens de week van 1 t.e.m. 7 februari 2022 organiseert VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, de Week van het Witloof. The Other Agency kreeg de opdracht om de week in de verf te zetten en zo de verkoop van witloof te stimuleren.

De strategie is rechttoe rechtaan: er moet opnieuw liefde zijn tussen de Belgen en het witte goud. Dat doen we in deze campagne door te tonen dat we meer kunnen klaarmaken met de Belgische groente dan witloofrolletjes met kaas en ham. Daarom creëerden VLAM en The Other Agency zeven verrassende witloofgerechten, zoals pizza met witloof, witloofkroketjes en zelfs een pad thai met witloof. Die worden via allerlei advertenties gepromoot. Zo krijgt het witte goud zijn verdiende aandacht op radio en via ads op VRTnu en VTMgo. Ook via de pauzeknop, op sociale media en zelfs in vis- en hoevewinkels worden de Belgen geïnspireerd door witloof. En dat niet alleen in februari van dit jaar, maar ook tijdens de Week van het Witloof in 2023 en 2024.

Credits

Klant: VLAM - Nele Van Avermaet en Eline Vantilt

Agency: The Other Agency

Account Manager: Hanne Goossens

Art Director: Justine Kerr

Design en DTP: Elke Nelen

Strategie: Ninia Daelman

Digital Campaign manager: Laura Aerts

Account Executive: Emma Schoofs

Videoproductie: Moose-Stache

Fotografie: Kokkerellen