Vlan koopt bij lokale handelaars

Vlan-coeurlocal

Crea / Media / News

Vlan-coeurlocalHoewel winkels in het hart van de stad steeds zeldzamer worden en kleine handelaars plaats moeten ruimen voor winkelcentra, zijn bepaalde consumenten zich steeds meer bewust van de cruciale rol die buurtwinkels in hun dagelijks leven spelen. Volgens Vlan zijn handelaars bepalend voor het buurtleven. Daarom zet het hen in de schijnwerpers: Vlan voert een grote campagne onder het motto 'Au cœur de mon commerce local'. Het doel: de handelaars eraan herinneren dat Vlan de partner bij uitstek is om de verkoopcijfers een boost te geven - en nog maar eens bevestigen aan de lezers dat ze in hun magazine informatie kunnen vinden over promoties, opendeurdagen, speciale acties en andere leuke dingen in hun buurt.

Vlan-coeurlocalCommunicatiebureau Shake ging met Vlan in zee om het merk te herpositioneren als het lokale magazine dat buurtwinkels ondersteunt. Het hart staat voor de emotionele band van Vlan met de lokale handel en bestaat uit twee locatie-iconen die de geografische nabijheid van het magazine met zijn buurthandelaars voorstelt. Het schetst in de campagne portretten van handelaars: het stelt hen vragen over hun carrière, de verschillende aspecten van hun beroep die ze waarderen en plekken in hun buurt waar ze graag heen gaan enz. Meer bepaald stelt Vlan drie lokale handelaars voor: een koppel kaashandelaars uit Hannuit, een restauranthouder in Brussel en een gerant van een kleine supermarkt in het Naamse, die het ‘hart’ van het magazine vol trots in hun winkel uitstallen. Naast de paginagrote foto in Vlan zelf mogen ze adverteren in de gratis regionale pers, in dagbladen, tijdschriften en radiospots.

Ten slotte loopt er nog een wedstrijd voor Meilleur Commerce Local. Handelaars kunnen een gastronomisch weekend voor twee in de Ardennen winnen. Om te tonen dat ze de actie steunen, moeten ze de sticker 'Au cœur de mon commerce local' op hun vitrine kleven en klanten aanmoedigen om voor hen te stemmen. De handelaar met de meeste stemmen zal verkozen worden tot Meilleur Commerce Local in zijn regio. De lezers maken op hun beurt kans op toegangstickets voor een pretpark.