Vlerick en Robert Half lanceren opleiding voor interim-managers

Communication / News

vlerick-business-schoolVlerick Business School en Robert Half Management Resources slaan opnieuw de handen in elkaar met een opleiding ‘Mastering Interim Management’. Met deze opleiding wil men een antwoord bieden op de nieuwe realiteit van de ondernemingswereld waaraan interim-managers zich constant moeten aanpassen.

De opleiding ‘Mastering Interim Management’ bestaat uit vier modules en biedt interim-managers de gelegenheid om hun kennis op het gebied van strategie, prestaties, people management en changemanagement uit te breiden. Dat vormt een stevige basis voor het succes van hun opdrachtgevers en hun eigen expertise. Daarnaast kunnen ze hun professionele netwerk uitbreiden en ontmoeten ze andere managers die hun aanpak delen.

De opleiding wordt in het Engels gegeven en zal plaatsvinden in oktober en november 2017 in Gent en Brussel en richt zich tot managers met minstens 10 à 15 jaar ervaring en een bewezen kennis als hoog kaderlid of interim-manager.

Maaike van Ameijde, business unit manager open executive education bij Vlerick Business School, licht toe: « Interim-management kende de afgelopen jaren een opmars in diverse afdelingen van de onderneming: IT-afdelingen, executive management, finance, legal, human resources, supply chain en procurement of sales en marketing. Allemaal doen ze beroep op interim-managers. Vandaar ook het belang van een opleiding van hoge kwaliteit die rekening houdt met de huidige behoeften van ondernemingen. »

Interim-managers zijn niet langer de ‘crisismanagers’ van weleer. Uit onafhankelijk onderzoek van Robert Half blijkt dat organisaties interim-managers vooral inzetten voor projectmanagement (35%), bedrijfstransformaties (31%) en om de bedrijfscontinuïteit te verbeteren (23%). Hun succes wordt vooral geëvalueerd op vlak van kostenbesparing (35%), verbeterde productiviteit (27%), succesvolle implementatie (27%) en kennisoverdracht (26%).

« De inwerkperiode van een interim-manager is vaak kort waardoor meteen kan overgegaan worden tot de realisatie van de bedrijfsprioriteiten. Ze geven niet enkel advies maar maken integraal deel uit van de organisatie en werken proactief en hands-on aan oplossingen. De kennis die een interim-manager het bedrijf en de werknemers kan bijbrengen, biedt dan ook een toegevoegde waarde op lange termijn voor het bedrijf, » klinkt het bij Sylvia Blockx, director bij Robert Half Management Resources. »