VML aan kop bij de BOA Shortlists

Awards / News

Maar liefst dertien adverteerders en zeventien CD’s hebben 120 entries beoordeeld voor de 33ste editie van de Best Of Activation Awards. Langs de adverteerderskant haalden 44 unieke cases van 23 verschillende bureaus de shortlist in dertien categorieën. Sommige cases werden voor meerdere categorieën ingeschreven, waardoor er 76 kanshebbers zijn voor een Gold, Silver of Bronze BOA. Die zullen hun case op 14 oktober live verdedigen aan de dertienkoppige Jury in de kantoren van ACC in Zaventem.  

Ook de creatieve jury levert een sterke shortlist op met zestien cases van acht verschillende bureaus, die een Gold, Silver of Bronze Creative BOA kunnen winnen. De zeventien CD’s hakken de knoop door tijdens de tweede ‘live’ ronde op 14 oktober op zelfde locatie in Zaventem. De grootste kanshebber, zowel aan de kant van de CD’s als de adverteerders, is VML met maar liefst vijftien shortlists voor zeven campagnes bij de Adverteerders Jury en vijf shortlists bij de Creative Jury.  

AKQA Brussels, voormalig FamousGrey volgt VML op de voet met eveneens elf shortlists voor vier campagnes bij de Adverteerders Jury en met vier shortlists voor de Creative BOA’s. Joe Public staat voorlopig op een gedeelde derde plaats met LDV United.  Joe Public met zeven shortlists bij de Adverteerders Jury en één shortlist bij de Creative Jury. LDV United met zes shortlist bij de Adverteerders Jury en twee bij de Creative Jury.

De volledige lijst met alle genomineerde cases vind je op www.bestofawards.be