De shortlist voor de ACT Care Awards 2024, die de meest inspirerende reclamecampagnes op sociaal en milieugebied bekronen, is net bekendgemaakt. Onder de 30 finalisten onderscheidt België zich dit jaar met VML Belgium, dat werd geselecteerd voor haar campagne “Call Glenn” voor Child Focus.
De ACT Care Awards, sinds 2008 georganiseerd door ACT Responsible in samenwerking met de Association of European Communications Agencies en ondersteund door het Europees Parlement, zetten campagnes in de schijnwerpers die zaken van algemeen belang promoten zoals volksgezondheid, mensenrechten, duurzaamheid en onderwijs. Op een totaal van 131 campagnes uit 37 landen staat VML België in de categorie NGO's en stichtingen, naast andere gerenommeerde bureaus van over de hele wereld.
De “Call Glenn” campagne voor Child Focus werd uitgekozen voor haar engagement om het bewustzijn over belangrijke kinderbeschermingskwesties te verhogen. De jury, bestaande uit reclame- en communicatie-experts, selecteert de uiteindelijke winnaars die op 11 december tijdens een ceremonie in Brussel bekend worden gemaakt.
De ACT Care Awards blijven creativiteit voor het algemeen belang belonen en laten de cruciale rol van reclame zien in het bevorderen van positieve verandering voor de samenleving en het milieu.