VML, JVM en Omnicom vallen in de prijzen bij Gerety Awards 2024

Awards / News

Bij de Gerety Awards 2024 is VML uitgeroepen tot Global Network of the Year. Jung Von Matt Germany wint Global Agency of the Year en Omnicom is Holding Company of the Year.

Voor agency of the year behaalde Edelman de tweede plaats. De derde plaats was voor HeimatTBWA\ Germany. De tweede plaats voor Network of the year ging naar McCann, de derde naar DDB. Voor Holding Company of the year grepen IPG en WPP net naast de hoofdprijs met een respectievelijke tweede en derde plaats. 

Agency, Network and Holding Company of the year zijn de Gerety topprijzen en worden verdiend voor de hoogste gecombineerde score van punten gegeven aan Shortlist, Bronze, Silver, Gold, Grand Prix en Agency of the year van het jaar per land.

Grand Prix: 12
Gold: 8
Silver: 4
Bronze: 2
Shortlist: 1
Agency of the year by country: 12

Jung Von Matt is het Gerety 2024 Global Agency van het jaar met 2 keer Gold, 9 keer Silver, 12 keer Bronze en 16 shortlists voor 13 verschillende campagnes. “We zijn verheugd dat de Gerety-jury's wereldwijd ons werk hebben erkend. De Gerety award is iets heel speciaals omdat het een puur vrouwelijke kijk op creatie heeft. Dat we hier de hoogste erkenning krijgen, maakt ons trots. Een prachtige bevestiging voor onze klanten. Een geweldige motivatie voor onze teams om het beste van zichzelf te blijven geven in onze opdrachten. Een bijzondere activering van onze ambitie om door te gaan. Bovendien zijn we blij dat we met creativiteit onze wereld een beetje kunnen veranderen door werken die opstaan tegen nazi's of voor het klimaat en meer diversiteit in onze samenlevin,” zegt Dörte Spengler-Ahrens (non-executive chairwoman) van Jung von Matt.

Het VML Netwerk is Global Network of the Year, bekroond met 2 Grand Prix, 6 keer Gold, 5 keer Silver, 8 keer Bronze en 17 shortlists. De winnende bureaus waren Scholz & Friends, VML Argentina, VML Auckland, VML Detroit / New York, VML Health Madrid, VML Kansas City, VML Mexico, VML Mumbai, VML Paris, VML Poland, VML Romania, VML Singapore en VML UK. “Het is echt een eer om door de Gerety Awards uitgeroepen te worden tot Global Network of the Year,” zegt Debbi Vandeven, global chief creative officer bij VML. “Ik ben vooral trots om deze onderscheiding te ontvangen in ons eerste jaar samen als het nieuwe VML. Ons wereldwijde creatieve leiderschapsteam, samen met onze geweldige klanten over de hele wereld, hebben hun krachten gebundeld om het werk te creëren dat ons in staat stelde deze indrukwekkende erkenning te krijgen. Het is opnieuw een bewijs van de toewijding en het talent dat we in het hele VML netwerk hebben en dat ons vooruit zal blijven stuwen.”

Omnicom ontving de prijs voor Holding Company of the Year en Adam&Eve DDB werd UK agency of the year. Impact BBDO werd bekroond met Middle East Agency of the year en met punten van 1 Grand Prix, 4 Golds, 15 Silver, 11 Bronze en 18 Shortlist. “Felicitaties aan onze mensen over de hele wereld die ons hebben geholpen deze eer voor het tweede jaar op rij te behalen,” zegt John Wren, voorzitter en CEO van Omnicom. “Onze bureaus zijn trots op het creëren van impactvol werk dat mensen uit alle verschillende gemeenschappen en regio's inspireert. Deze erkenning, die werd toegekend door een volledig vrouwelijke jury van leiders uit de sector, bevestigt onze inspanningen om een inclusieve en rechtvaardige cultuur op te bouwen die reclame blijft vernieuwen.”