VML (oer)knalt voor ​ ​de Universiteit Antwerpen

Crea / News

Met een spectaculaire licht- en geluidsinstallatie brengt VML de deeltjesversneller van het CERN in Genève naar de voetgangerstunnel in Antwerpen. Daar krijgen toekomstige studenten (en toevallige passanten) de komende 2 weken een voorproefje van hoe het eraan toegaat in ’s werelds grootste lab voor deeltjesfysica. ​

Met de activatie versterkt VML de positie van UAntwerpen als onderzoeksuniversiteit. De universiteit is namelijk deel van het team dat het ontstaan van het heelal onderzoekt aan het CERN. Daarvoor laten ze net zoals vlak na de oerknal deeltjes botsen in een – jawel – ondergronds tunnelcomplex.

VML zet dat onderzoek nu letterlijk in de spotlights met een licht- en geluidservaring die de deeltjesbotsing realistisch nabootst. Daarvoor werkte het samen met echte fysici. Opvallend: om het hele CERN-verhaal in mensentaal te brengen, neemt VML quasi de volledige voetgangerstunnel over. Het zet daarvoor uitzonderlijk alle posters op de roltrappen, in de lift en zelfs de tussenverdieping in.

Credits

  • Client: Universiteit Antwerpen
  • Client contacts: Sofie Francque, Ewaut Van Gerrewey
  • Agency: VML Belgium
  • Chief Creative Officer: Klaartje Galle
  • Creative Directors: Arjen Tarras, Kasper Janssens
  • Creatives: Thibault Jacobs, Simon Van Backlé, Jelle Raats
  • Strategy: Maryse Van Kerkhoven, Evert Van den Broeck
  • Account team: Annelien Theys, Emilie van der Meijden, Mieke Moortgat
  • Designer: Sofie Luyckx
  • DTP: Theo Hagtingius
  • Sound design: Menno Van Riet
  • Event Partner: CityCubes