Als deel van het contract met Mobiliteit Brussel heeft VO Citizen samen met Voice Agency een nieuwe preventiecampagne gelanceerd tegen overdreven snelheid op de weg. Studies tonen aan dat de Brusselse automobilisten overdreven snelheid niet ervaren als een probleem. Het veroorzaakt nochtans elk jaar 50 doden en zwaargewonden in de hoofdstad! De campagne (affichage, radio, social media en activation) illustreert het positief effect van trager rijden op de veiligheid van alle weggebruikers.
Het creatief concept “minder snel is beter” toont echte Brusselaars die beschermd worden door een schild met de snelheidslimiet “30” of “50”. Er werd ook een guerilla-activatie opgezet in een Brusselse parking, die gericht was op de automobilisten net voor ze het stuur zouden nemen.
Credits:
- Client: Bruxelles Mobilité/Mobiliteit Brussel
- Agency: VO Citizen & Voice Agency
Strategy: Philippe De Wulf - Art Direction: Gérard Steenhoudt, Maxime Deliège
- Copywriting: François Daubresse, Wim Demyttenaere
- Photography: Marcel Veelo
- Social media Diego Cortes, Melina Mpotos
- Account team: Michaël Desmet, Annemie Verschueren
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]