VO Citizen wil meer verkeersveiligheid in Brussel

Crea / News

VO CitizenHet lijkt misschien een bijkomstigheid in vergelijking met de files en verkeersongevallen, maar een gebrek aan hoffelijkheid maakt dat heel wat Brusselaars zich een stuk onveiliger voelen achter het stuur. Elk jaar schrijft de politie overigens duizenden boetes uit voor die vorm van verkeersagressie. Op vraag van Brussel Mobiliteit lanceren VO Citizen en Voice Agency daarom een typisch Brusselse sensibiliseringscampagne. Die moet weggebruikers in de hoofdstad aansporen tot meer hoffelijkheid in het verkeer.

VO CitizenHet bureau serveert een campagne op een bedje van Brusselse zwans, waar zowel de Kiekenfretters zelf als pendelaars zich in zullen herkennen. De campagne is opgevat als een knipoog naar de typische keuken van onze hoofdstad en moedigt Brusselaars met de glimlach aan om meer respect en hoffelijkheid te tonen. Ze maakt daarvoor dankbaar gebruik van Brusselse specialiteiten om eenvoudige, duidelijke boodschappen kracht bij te zetten, zoals: “Hoffelijkheid in het verkeer is zoals mayonaise op je frieten: onmisbaar!”.

VO CitizenDe campagne zal te zien zijn op verschillende dragers: affiches, radiospots, flyers, tafelonderleggers, sociale media... Het publiek zal tijdens de campagne ook haar eigen recepten kunnen insturen voor een ‘slaatje van hoffelijkheid’ en de vuistregels voor goed gedrag in het verkeer nog eens opfrissen. De campagne loopt vanaf maandag 11 maart 2019 en maakt deel uit van een projectoproep van Brussel Mobiliteit om verschillende communicatie- en sensibiliseringscampagnes rond verkeersveiligheid te organiseren. VO Citizen won, samen met Voice Agency, die oproep in 2017.