Voed je ouders goed op!

Media / News / People

Viage Brussel Virginie Claes Ingrid RendersEen regenachtige donderdagmorgen in het centrum van Brussel. En een milieubetoging vol spijbelende studenten. Vloeken doen we allemaal wel eens. Een koffie en een drukke ochtendspits later vleien we ons neer in de VIP-ruimte van het Brusselse Casino. We, dat zijn PUB, Ingrid Renders en ex-Miss België Virginie Claes.
Ze liet even op zich wachten, de drukbezette maar altijd stralende Virginie Claes. Veel hebben de ex-Miss België en haar gezelschap op het eerste zicht niet met elkaar gemeen, maar die mening moeten ze na dit gesprek herzien. Claes werd in 2006 bekroond tot mooiste vrouw van het land en voert vandaag het woord op tal van bedrijfspresentaties. Intussen zette ze twee koters op de wereld. Renders wordt dit jaar veertig, heeft ook twee kinderen en runt Maison Slash, een online magazine en marketing agency met als doelpubliek een nieuwe generatie ouders.
SAMSONSEKS
Virginie Claes: « Het allereerste ‘parent friendly agency’ van de Lage Landen… Hoe kom je op dat idee? »
Ingrid Renders: « Vanuit mijn vorige jobs, waaronder chef redactie bij Ketnet en marketingverantwoordelijke bij Eén, merkte ik het gebrek aan een duidelijk lifestyle-kanaal voor ouders. Dat terwijl die vraag net stijgt: als ouder wil je weten waar je met je kinderen op vakantie kan gaan en in welke restaurants je je samen welkom voelt. Ook mijn collega (nvdr. mede-oprichtster Anne Cornut) voelde die nood, dus zijn we gestart met een magazine. In 2016 lanceerden we het woord van het jaar, ‘samsonseks’, een goed begin! »
Virginie Claes: « Zo is mijn dochter er dus gekomen! (lacht uitbundig). »
Ingrid Renders: (lacht mee) Het is een ‘ding’ hé. Dat waren goede tijden… Maar omdat media een moeilijke sector blijft, zijn we gestart met een bureau, waarmee we bedrijven helpen om die doelgroep te bereiken. »

[…] Lees het volledige artikel in PUB Magazine. Wat leest u nog in dat nummer van PUB Magazine (met een leuke cover van Darwin)? Een greep uit de onderwerpen, naast deze Your Turn: een dossier gewijd aan de communicatie rond geneesmiddelen, het korte of langdurige leven van apps, ons allereerste deel van ‘zOOHm’, een vijfdelige reeks waarvoor we de handen in elkaar slaan met Clear Channel, en veel meer!