Volkswagen en DDB Brussels lanceren de ideale condities

Communication / Crea / News

vw ddbOp de tweedehandsmarkt bestaat de onlineverkoop al langer, maar voortaan kan je ook via de Volkswagen Webshop een nieuwe Volkswagen in enkele kliks volledig online kopen. Je bepaalt dus zelf wat jouw ‘ideale condities’ zijn om een nieuwe wagen te bestellen: gezellig vanuit een hangmat of vanuit de zetel voor het haardvuur. En dat is precies de insteek die DDB Brussels bedacht voor de bijhorende campagne.

De saloncondities, de lentecondities, de opendeurcondities … In de autowereld is ‘condities’ een vaak gebruikt fenomeen. Als knipoog naar die term bedacht DDB Brussels ‘de ideale condities’ om het online platform van Volkswagen te lanceren. In drie online video’s schetsen een man, een vrouw en een koppel elk hun licht absurde, maar ideale condities om een Volkswagen te kopen. En niets is te gek, een schoonmoeder die de insecten op afstand houdt, een hond die het huishouden doet terwijl jij in alle rust kan bestellen of je droomvrouw die plots uit het water stapt. Ze passeren allemaal de revue.De video’s linken onmiddellijk door naar de onlineshop. Het geheel werd geregisseerd door Raf Reyntjens. De campagne moet mensen teasen om de onlineshop te ontdekken. In een eerste fase kan je alleen nog maar kiezen uit de stockwagens en volledig online kopen en betalen. In een tweede fase is het de bedoeling dat het platform evolueert en je zelf de opties kan kiezen, een offerte kan aanvragen én betalen. Volkswagen is naar eigen zeggen de eerste in België die online nieuwe auto’s verkoopt en wil hiermee tegemoetkomen aan elke mogelijke klant, op elk moment, op elke plaats.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=CvWc9Ag7x9Ahttps://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=9_B25gzhwDghttps://www.youtube.com/watch?v=iGJIJuKV-dc
Credits:
Client Contact: Filip Vanrietvelde & Grietje François
CD: Dieter De Ridder
Innovation Director: Naïm Baddich
Creation: Louise Maeyaert, Mike Kleijnen, Jolien Elegeert
Strategy: Dieter Riemaeker
Account director: Sylvie De Couvreur
Account executive: Pascaline Van de Perre
Tv Producer: Erik Van Overloop
Design: Sven Verfaille
Video Production: Who Killed Joe
Director: Raf Reyntjens
Executive Producer: David Vermander
Producer: Niki Michiels
DOP: Piet Deyaert
Post production: Elke D’haese & Thijs Hasselman
Grading: Kene Illegems
Sound design: Sonhouse