Volkswagen en Voltage gaan voor eeuwige jeugd

Crea / News

Volkswagen. Al 84 jaar verweven in onze cultuur. Met z’n iconische modellen, legendarische campagnes en onuitputtelijke vrijheid ontpopte het automerk zich in geen tijd uit tot inspiratiebron voor heel wat generaties. Of was het eerder andersom? Toegankelijk, maar ook een tikkeltje tegendraads en onconventioneel, dat is VW altijd geweest, en nu is het klaar om een nieuwe weg in te slaan. Voltage besloot om een nostalgische ode te brengen aan het merk met een terugblik op alle symbolische momenten, om te eindigen met de volgende stap vooruit. Want als Volkswagen iets nastreeft, dan is het wel een absolute drang naar vrijheid. Frank Marinus, creative director Voltage Brussels: “Volkswagen heeft een aparte plaats in het hart van heel veel mensen, en dat al heel lang. Ze zijn, meer dan de meeste andere merken, een deel van wie we zijn: iedereen heeft wel een eigen Volkswagenverhaal. Nu onze mobiliteit sneller dan ooit verandert en Volkswagen op een kruispunt staat in zijn geschiedenis, is dat een verhaal dat we met plezier opnieuw vertellen.”

De film, in een regie van Kurt De Leijer, werd een combinatie van archiefbeelden, ingestuurde fanvideo’s en nieuw opgenomen scenes. DOP David Doom zorgde voor de sfeervolle beelden. Xavier Pouleur monteerde alles feilloos aan mekaar, en Jan Pollet zorgde voor een stevige soundtrack.

Credits

  • Client: Volkswagen
  • Contacts: Filip Vanrietvelde, Fred Lequeue
  • Agency: VOLTAGE
  • CD: Frank Marinus
  • Creation: Olivier Maquenne, Willem De Geyndt, Kenn Van Lijsebeth, Greg Van Buggenhout
  • Social creation:Sofie Gilliams, Anke Verhaegen
  • Account Team: Jochen De Greef, Virginie Cuypers, Quentin Maryns, Shari Van den Keybus
  • Strategic Team: Kristof Janssens, Karel Lovenich
  • TV producer:Cindy De Mooter, Lore Desmet
  • Sound:Jan Pollet
  • Music:Jan Pollet
  • Director:Kurt De Leijer
  • DOP: David Doom
  • Post production:Xavier Pouleur
  • Media Agency: Mediacom