Volkswagen en Voltage gunnen mensen met elektrische auto rust

De switch naar elektrisch is definitief ingezet. Maar wie vandaag ergens aankomt met een volledig elektrische wagen, mag nog steeds op nieuwsgierige blikken en heel veel vragen rekenen. Iets te veel misschien? Gun die mensen wat rust, stelt Volkswagen in een nieuwe campagne, en kom liever met al je vragen naar Volkswagen. Het zijn dan ook ID. Days in het volledige dealernetwerk.
De tv-spot vertrekt vanuit een typisch, Belgisch moment: bij de bakker. Iemand komt aan met een gloednieuwe, 100% elektrische ID.4, en krijgt meteen heel wat vragen. Van de bakkersvrouw, van de andere klanten, en uiteindelijk ook van enkele andere figuren… De chauffeur weet niet goed wat hem overkomt… Gun onze ID-chauffeurs wat rust, zegt Volkswagen. “Het merk nodigt je uit om alles te weten te komen over elektrisch rijden tijdens de ID. Days in mei. In een tweede spot krijgt een vrouw allerhande vragen van de buren. Nu ja, van de tuinkabouters van de buren…" zegt Frank Marinus, creatief directeur bij Voltage
“Met de ID range heeft Volkswagen een 100% elektrische wagen voor iedereen, voor elk budget. Als merk willen we dan ook een voortrekker zijn in de switch naar elektrisch. Met deze campagne zetten we een duidelijke stap: wie nog maar denkt over elektrisch rijden, moet zeker bij Volkswagen langsgaan,” verduidelijkt Filip Vanrietvelde, marketing manager bij Volkswagen.
De campagne loopt op tv en online.
![]() |
![]() |
Credits
Gun ze wat rust
Client: Volkswagen
Agency: Voltage
Client
Filip Vanrietvelde
Fred Lequeu
Peter Claeys
Creative Team
Creative Director: Frank Marinus
Senior Copywriter: Olaf Meuleman / Manu Dewit / Vincent Nivarlet /Johan Copermans
Senior Art Director: Greg Van Buggenhout
Digital Creatives: Ema Vukas, Luca Garcia
Account Team
Client Services Director: Jochen De Greef
Account Director: Virginie Cuypers
Account Manager: Quentin Maryns
Account Executive: Simon Appels
Traffic Manager: Elien Cardon
Strategy
Strategic Director: Kristof Janssens
Strategic Planner: Nick Moors
Design
Designer: Sébastien Tirot
Motion Designer: Sébastien Tirot
AGENCY PRODUCERS
Mieke Vandewalle
Lore Desmet
PRODUCTION COMPANY: Czar
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producers: Lander Engels
Regisseur: Jeroen Mol
DOP: Maxime Desmet
POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE & Flow
Post-producer Czar: Bieke De Keersmaecker
Post-producer MAKE: Greet Van Thillo
Offline: Jeroen Mol
Animatie & vfx: Flow
Online: Lisa Vermeulen & Nabil El Hajjouti
Grading: Tom Mulders
Sound: Jan Pollet & Eli Sunderman
Music: Sound & images
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]