#Volkswagen krijgt staartje

Communication / News

VW
We zijn rechtstreekse getuige van een aardbeving bij een merk dat op zijn best was. Voorlopig weet niemand nog waar en wanneer het milieuschandaal bij Volkswagen zal eindigen. Om nog maar te zwijgen over de nevenschade die dit teweeg zal brengen: de banen die verloren zullen gaan, de reclamebudgetten die van de kaart zullen worden geveegd, de bureaus en media die eronder zullen lijden… Heel de autosector zal bloeden.
Momenteel zal niets de degradatie van Volkswagen stoppen. De advertentiecampagnes hebben er alle belang bij om slim en discreet te zijn. Crisiscommunicatie wrijft zich in de handen, vuile handen weliswaar, want wat valt er te vertellen? Wie moet er zwijgen? Aan wie moet wat worden uitgelegd? De oneerlijkheid van enkele koppen bij Volkswagen zal iedereen duur komen te staan. De sociale media hebben alvast een oordeel geveld. De hashtag Vokswagen is populair. Is het mogelijk dat de blunder van enkele schuldigen een heel bedrijf, een hele sector overhoophalen? Het antwoord zal in ieder geval niet lang op zich laten wachten, en of dat positief zal zijn, daar wordt voor gevreesd. « Heb vertrouwen », zingt Kaa in Jungle Book