Voltage Brussels maakt Volkswagen tot de auto van je leven

Crea / News

Wat maakt een Volkswagen een Volkswagen? Dat is de vraag die beantwoord wordt in de nieuwste merkcampagne van het automerk en Voltage Brussels. Een 100% Belgische productie die niet een specifiek model aanprijst maar een ode brengt aan het leven in elke Volkswagen. De auto van je leven.

Vanaf november lanceren Volkswagen Belgium en Voltage Brussels een lokale, overkoepelende merkcampagne die Volkswagen in de schijnwerpers zet als "de auto van je leven". Want een ding is zeker: Volkswagens zijn auto’s waarin geleefd kan én mag worden. Ze zijn er niet enkel om mee te pronken op je oprit. "Sinds de komst van onze ID.’s communiceren we bijna uitsluitend rond ons elektrisch gamma. Daarom vonden we het tijd om ons merkimago opnieuw een boost te geven. Want vintage, benzine of elektrisch: elke Volkswagen deelt hetzelfde DNA," verduidelijkt Bart Nyns, marketingmanager Volkswagen Belgium.

Het startpunt van de campagne is een spot van een minuut die zowel op tv als in de cinema zal lopen. Daarin brengt Voltage Brussels samen met regisseur Joe Vanhoutteghem (Czar) een ode aan elke Volkswagen. En dat doen ze merkwaardig genoeg niet door het feestje zelf te tonen, maar door een hele resem Volkswagens (van de iconische Beetle tot de nieuwste ID. Buzz) te portretteren ná een memorabel pleziermoment. Zo zien we onder meer het einde van een film die geprojecteerd wordt op een Volkswagen California tijdens het wildkamperen, een oude Golf GTI-politiewagen met een wielklem langs de baan, een Polo onder de confetti of een ID. Buzz waarvan de inzittenden zijn gaan skinnydippen… Stuk voor stuk momenten die bewijzen dat het mooiste aan een Volkswagen is wat je ermee doet. De spot is een poëtische weergave van het namijmeren over de plezante tijd die je beleefd hebt met jouw Volkswagen. Gemonteerd op de klassieker van Dinah Washington komt de boodschap helemaal binnen: ‘What a difference a day makes’. Als je met een Volkswagen rijdt althans.

"In een reclameblok vol opgefokte spotjes springt een rustmoment er hoe dan ook uit: een commercial waarin de auto’s in alle stilte voor zichzelf spreken en er geen - of toch bijna geen - mensen aan te pas komen, die de kijker uitnodigt om elke scène zelf in z’n hoofd af te maken," verklaart Frank Marinus, creatief directeur bij Voltage.

De ‘Auto van je leven’-campagne wordt ook verder uitgerold op alle digitale kanalen met extra native content op sociale media. Daar gaat Volkswagen zelfs op zoek naar de échte memorabele Volkswagenmomenten van hun fans. De leukste verhalen maken kans om verfilmd te worden.