Voltage Brussels maakt Volkswagen tot de auto van je leven

Wat maakt een Volkswagen een Volkswagen? Dat is de vraag die beantwoord wordt in de nieuwste merkcampagne van het automerk en Voltage Brussels. Een 100% Belgische productie die niet een specifiek model aanprijst maar een ode brengt aan het leven in elke Volkswagen. De auto van je leven.
Vanaf november lanceren Volkswagen Belgium en Voltage Brussels een lokale, overkoepelende merkcampagne die Volkswagen in de schijnwerpers zet als "de auto van je leven". Want een ding is zeker: Volkswagens zijn auto’s waarin geleefd kan én mag worden. Ze zijn er niet enkel om mee te pronken op je oprit. "Sinds de komst van onze ID.’s communiceren we bijna uitsluitend rond ons elektrisch gamma. Daarom vonden we het tijd om ons merkimago opnieuw een boost te geven. Want vintage, benzine of elektrisch: elke Volkswagen deelt hetzelfde DNA," verduidelijkt Bart Nyns, marketingmanager Volkswagen Belgium.
Het startpunt van de campagne is een spot van een minuut die zowel op tv als in de cinema zal lopen. Daarin brengt Voltage Brussels samen met regisseur Joe Vanhoutteghem (Czar) een ode aan elke Volkswagen. En dat doen ze merkwaardig genoeg niet door het feestje zelf te tonen, maar door een hele resem Volkswagens (van de iconische Beetle tot de nieuwste ID. Buzz) te portretteren ná een memorabel pleziermoment. Zo zien we onder meer het einde van een film die geprojecteerd wordt op een Volkswagen California tijdens het wildkamperen, een oude Golf GTI-politiewagen met een wielklem langs de baan, een Polo onder de confetti of een ID. Buzz waarvan de inzittenden zijn gaan skinnydippen… Stuk voor stuk momenten die bewijzen dat het mooiste aan een Volkswagen is wat je ermee doet. De spot is een poëtische weergave van het namijmeren over de plezante tijd die je beleefd hebt met jouw Volkswagen. Gemonteerd op de klassieker van Dinah Washington komt de boodschap helemaal binnen: ‘What a difference a day makes’. Als je met een Volkswagen rijdt althans.
"In een reclameblok vol opgefokte spotjes springt een rustmoment er hoe dan ook uit: een commercial waarin de auto’s in alle stilte voor zichzelf spreken en er geen - of toch bijna geen - mensen aan te pas komen, die de kijker uitnodigt om elke scène zelf in z’n hoofd af te maken," verklaart Frank Marinus, creatief directeur bij Voltage.
De ‘Auto van je leven’-campagne wordt ook verder uitgerold op alle digitale kanalen met extra native content op sociale media. Daar gaat Volkswagen zelfs op zoek naar de échte memorabele Volkswagenmomenten van hun fans. De leukste verhalen maken kans om verfilmd te worden.

Volkswagen BE
Bart Nyns, Frederic Lequeu, Cathy Claes, Nicola Kourtis
Creative Team
Executive Creative Director: Frank Marinus
Senior Copywriter: Regine Smetz
Senior Art Director: Tom Cole
Digital Creatives: Pol Labaut, Julien Roubaud
Account Team
Client Services Director: Jochen De Greef
Account Director: Elien Limpens
Account Executive: Sien Hermans
Traffic Manager: Isa Vermeulen
Strategy
Strategic Director: Kristof Janssens
Senior Brand strategist: Philippe Gerin
Design
Designer: Sebastien Tirot
Studio: Patti Secci
Traffic: Christine Lips
Digital
UX content Designer: Jonathan Bex
Copywriter NL: Ellen Stoffels
Copywriter FR: Manu De Wit
Agency Producer
Lore Desmet
Production
Production Company: Czar
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
Regisseur: Joe Vanhoutteghem
DOP: Menno Mans
Post-Production
Post-Production Company: MAKE
Post-producer: Leslie Verbist & Greet Van Thillo
Offline: Manu Van Hove
Online: Gill Vander Cluyzen
Grading: Olivier Ogneux
Sound: Jan Polle
Photography
Agency: MAKE
Photographer: Pierre Pironet, Hervé Vanderhaeghen
Art buyer: Elly Laureys
Media
Media Agency: D’Ieteren Media, Space
Media Planner: Kristine Verhelst, Bart Moeykens, Chloé Pierard, Simon De Pauw, Christina Linden, Claire Demaria
Event Agency
Event planner: Carole Jacobs
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]