Volvo en FamousGrey zeggen TKNADEB aan zorgverleners

Crea / News

Op 12 mei, de Internationale Dag van de Verpleging, startte Volvo met een symbolische actie waarmee ze de zorgverleners, die al 8 weken de strijd tegen het coronavirus aangaan, bedanken. Voor iedereen die wilt, voorzien ze een sticker met “TKNADEB”, “BEDANKT” in spiegelbeeld, om te bevestigen op de motorkap van hun wagen. 

Volvo heeft inmiddels een stevige reputatie uitgebouwd als leverancier van MUG-voertuigen. De sticker, een creatief concept van FamousGrey, is dan ook een knipoog naar deze prioritaire voertuigen, waarbij de letters op de neus ook vaak in spiegelschrift zijn geschreven. Ze zullen gratis beschikbaar zijn bij alle Volvo-verdelers in ons land vanaf 18 mei, voor iedereen die graag een mooie boodschap aan zorgverleners doorgeeft – en dus niet alleen voor wie met een Volvo rijdt.

De lancering van de stickers werd aangekondigd via een social mediacampagne en met extra hulp van ambassadeurs die binnenkort zullen pronken met een “TKNADEB”-sticker op hun wagen. Met de symbolische actie wilt Volvo alle zorgverleners nog eens extra bedanken.

Credits
Client: Volvo Car Belux
Client contacts: Balder D’hondt, Lolita Swanet
Agency: FamousGrey
Executive CD: Peter Ampe
Creative Team: Arjen Tarras, Kasper Janssens
Account Director: Olivia Naudts
Account Executive: Klaartje Vanmulders
Strategic Planner: Floris Adriaenssens
Head of digital: Joachim François
Digital design: Sacha Lempereur
CRM manager: Florian Hoffreumon
Web developper: Stijn Swinnen 
Print producer: Christ Lannoy
DTP: Franco Scaramuzza
PR Director: Kathy Van Looy
PR Manager: Déborah De Klerck