Volvo HR90 on tour

Communication / News

VolvoHet succes van de Volvo HR90 krijgt een vervolg. De omgebouwde Volvo S90 die zelf kan rekruteren schitterde vorige week op een evenement bij Volvo Car Gent waarop technische profielen uitgenodigd waren voor een blik achter de schermen van de Volvo-fabriek. De award-winning wagen kreeg er opnieuw een glansrol als rekruteerder. In de toekomst zal de Volvo HR90 ook ingezet worden op andere Volvo-events om sollicitatiegesprekken af te nemen en kandidaten te testen op sociale en technische vaardigheden.

De Volvo HR90 werd voor het eerst gebruikt op het Autosalon van Brussel. De wagen kan via spraaktechnologie (NLP en IBM Watson persoonlijkheidsanalyse) zelf een geanimeerd job-interview uitvoeren met kandidaat-technici en peilt naar kennis, motivatie en sociale vaardigheden via de analyse van woordgebruik en gezichtsexpressie. Dit laatste is mogelijk dankzij de geïntegreerde facial en smile detection. In Cannes was de Volvo HR90 de meest bekroonde Belgische campagne. FamousGrey, de bedenker van het concept, ging toen naar huis met een Silver Lion en twee Bronze Lions.In de toekomst zal de wagen ingezet worden op verschillende interne, maar ook externe events om nieuwe werkkrachten voor Volvo Car Gent en het Volvo verdelernet te rekruteren. Let’s hit the road.Volvo