Vondelmolen en Gutzandglory halen het sterkste uit jezelf

Crea / News

Vondelmolen wil, met meer dan 150 jaar traditie, peperkoek opnieuw populair maken bij jongere generaties. Dat moet lukken, want peperkoek is een heerlijke bron van energie. Die bovendien duurzaam wordt geproduceerd.

Nadat Gutzandglory eerder dit jaar een volledig nieuwe merkstrategie ontwikkelde en van daaruit de volledige rebranding van het merk Vondelmolen in zowel brand ID als packaging aanpakte, werd de nieuwe positionering nu ook in een eerste multimediacampagne voor België omgezet.

Het was dringend tijd om alle Belgen opnieuw de Belgische peperkoek van Vondelmolen te laten ontdekken. De uitdaging was om peperkoek neer te zetten als een product dat echt voor iedereen is - oud én jong - en voor op elk moment van de dag: bij het ontbijt, als snelle hap onderweg en als energiebron bij een mentale of fysieke inspanning.

Om voor Vondelmolen tot één helder verhaal te komen, baseerde Gutzandglory zich op de sterkte van het product zelf: peperkoek, dat is de kracht van de natuur. Peperkoek is immers een bron van vezels, lekker vetarm en vol energie dankzij de snelle en trage suikers. Gutzandglory ontwikkelde een koepelconcept met als boodschap dat de peperkoek van Vondelmolen je kracht geeft, mentaal en fysiek. De campagnelijn luidt dan ook “Haal het sterkste uit jezelf”.

Om Vondelmolen aansluiting te laten vinden bij zowel de jonge als oudere generaties bedacht het bureau twee verrassende campagnevideo’s met sprekende peperkoek in de hoofdrol. Heerlijk Belgisch absurdisme zou je kunnen zeggen. Beide verhaallijnen laten op een aanstekelijke manier zien dat je jezelf kan overstijgen – dankzij de natuurkracht van Vondelmolen peperkoek. Beide spots sluiten af met de baseline “Vondelmolen, da’s pas koek.”

De online campagne loopt momenteel en wordt stevig ingezet op YouTube, Facebook, Instagram en Google en wordt offline aangevuld met affichage (2m2), print en fillboards op tankpistolen.

Credits

Client: Vondelmolen 

Client Contact: Koen Vandenhende

Agency: Gutzandglory

Account Team: Frederik De Zutter, Roozbeh Ahmadi 

Strategy: Kris Lenaers, Wolf Florizoone

CD: Kris Lenaers

Creation: Tom De Vliegher, Thierry Wiebking, Jelle van Garderen

Copy FR: Fabrice Storti

Social Copy: Tanja Picavet

Design: Lim Sijmons, Kaylie De Caluwe, Robin Looyen, Catherine Van den Meersschaut

Motion Design: Stef Deleurere

Digital Strategy and Project Management: Nicolas Salamone 

Film & Photography Production Cy: De Machine

Executive Producer: Dimitri De Wolf

Production Manager: Jeroen Berx

Director: Guy Goossens

DOP: Piet Deyaert

Offline & Online Editor: Gert Wassink

Sound Production: Studio Helsinki

Photographer: Lieven Dierckx