Vondelmolen wil, met meer dan 150 jaar traditie, peperkoek opnieuw populair maken bij jongere generaties. Dat moet lukken, want peperkoek is een heerlijke bron van energie. Die bovendien duurzaam wordt geproduceerd.
Nadat Gutzandglory eerder dit jaar een volledig nieuwe merkstrategie ontwikkelde en van daaruit de volledige rebranding van het merk Vondelmolen in zowel brand ID als packaging aanpakte, werd de nieuwe positionering nu ook in een eerste multimediacampagne voor België omgezet.
Het was dringend tijd om alle Belgen opnieuw de Belgische peperkoek van Vondelmolen te laten ontdekken. De uitdaging was om peperkoek neer te zetten als een product dat echt voor iedereen is - oud én jong - en voor op elk moment van de dag: bij het ontbijt, als snelle hap onderweg en als energiebron bij een mentale of fysieke inspanning.
Om voor Vondelmolen tot één helder verhaal te komen, baseerde Gutzandglory zich op de sterkte van het product zelf: peperkoek, dat is de kracht van de natuur. Peperkoek is immers een bron van vezels, lekker vetarm en vol energie dankzij de snelle en trage suikers. Gutzandglory ontwikkelde een koepelconcept met als boodschap dat de peperkoek van Vondelmolen je kracht geeft, mentaal en fysiek. De campagnelijn luidt dan ook “Haal het sterkste uit jezelf”.
Om Vondelmolen aansluiting te laten vinden bij zowel de jonge als oudere generaties bedacht het bureau twee verrassende campagnevideo’s met sprekende peperkoek in de hoofdrol. Heerlijk Belgisch absurdisme zou je kunnen zeggen. Beide verhaallijnen laten op een aanstekelijke manier zien dat je jezelf kan overstijgen – dankzij de natuurkracht van Vondelmolen peperkoek. Beide spots sluiten af met de baseline “Vondelmolen, da’s pas koek.”
De online campagne loopt momenteel en wordt stevig ingezet op YouTube, Facebook, Instagram en Google en wordt offline aangevuld met affichage (2m2), print en fillboards op tankpistolen.
Credits
Client: Vondelmolen
Client Contact: Koen Vandenhende
Agency: Gutzandglory
Account Team: Frederik De Zutter, Roozbeh Ahmadi
Strategy: Kris Lenaers, Wolf Florizoone
CD: Kris Lenaers
Creation: Tom De Vliegher, Thierry Wiebking, Jelle van Garderen
Copy FR: Fabrice Storti
Social Copy: Tanja Picavet
Design: Lim Sijmons, Kaylie De Caluwe, Robin Looyen, Catherine Van den Meersschaut
Motion Design: Stef Deleurere
Digital Strategy and Project Management: Nicolas Salamone
Film & Photography Production Cy: De Machine
Executive Producer: Dimitri De Wolf
Production Manager: Jeroen Berx
Director: Guy Goossens
DOP: Piet Deyaert
Offline & Online Editor: Gert Wassink
Sound Production: Studio Helsinki
Photographer: Lieven Dierckx
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]