Vonk slaat over tussen Mijnenergie.be en De Vloer

Crea / News

Banners Hero mijnenrgieDe Vloer creëerde een uitgebreide campagne voor mijnenergie.be, een online platform dat consumenten wegwijs maakt op de energiemarkt. En hen zo toelaat fiks te besparen op hun energiefactuur. Hiervoor werd een hele nieuwe visuele identiteit voorgesteld. Dat vertaalde zich in frisse prints en banners waarin de headline gevormd wordt door elementen uit de logo’s van verschillende energieleveranciers. Zo wordt letterlijk getoond dat men voor een onafhankelijk overzicht van de energieprijzen bij mijnenergie.be moet zijn.MijnEnergie_HLN_191x220_MAG
Daarnaast bedacht De Vloer ook een radioluik. Daarin werd handig gebruik gemaakt van bestaande fragmenten uit radiospots van energieleveranciers.

En last but not least bedacht het bureau een originele tv-spot. Die werd namelijk volledig opgebouwd uit de meest cliché-stockbeelden. Want de acteurs bespaarden dankzij mijnenergie.be zoveel op hun energiefactuur, dat ze niet meer hoefden mee te spelen in de spot.
https://vimeo.com/288375373
Credits
Creatief team Radio: Emily Michiels en Jan Nagels
Creatief team Online, TVC en Print: Kirsten Ryvers en Liesbeth Vandenbergh Design: Vitaliy Kyiaiev
Creatieve directie: Koen Van Deun en Johan Roelandt
Account Manager: Charlotte Vanhoutte
Account Director: Aline Huls
Productiehuis radio: Het Geluidshuis
Montage TVC: Simon Schuurman