VOO claimt snelheid voor iedereen

Crea / Media / News

VOO HappinessOnze internetbehoeften (en -verwachtingen) nemen exponentieel toe. Tegenwoordig wil niemand meer een uur wachten om vakantiefoto's in de cloud te zetten. Of om een film in high definition binnen te halen. Iedereen denkt dat een snelle internetverbinding normaal is. Te beginnen met... VOO, voor wie het aanbieden van snel internet altijd al een prioriteit is geweest. Let hieronder zeker op de 'buffer rage': "Via een code hijacken we echte ‘buffering wheels’ en maken we er dus een reclame-medium van," legt Geofrrey Hantson van Happiness uit.

Om de inwoners van Wallonië en Brussel te ondersteunen in hun steeds groter wordend gebruik van digitale hulpmiddelen, lanceert VOO daarom een ambitieus programma met de naam La Vitesse Pour Tous, 'snelheid voor iedereen'. De kick-off mag een wereldprimeur worden genoemd. In samenwerking met een selectie van Franstalige media sponsort VOO deze week het meest frustrerende symbool van het internet, het beroemde downloadwiel dat verschijnt wanneer uw video's de tijd nemen om zich te laten zien. De boodschap die u nu te horen krijgt, maakt van deze frustratie een oplossing: met VOO's snelste internetverbinding gaat het tot tweemaal sneller.

Zo wil VOO internetgebruikers aanmoedigen om hun huidige snelheid in vraag te stellen. En daarom werd het platform LaVitessePourTous.be opgericht. Dit is een website waarop alle Belgische huishoudens kunnen nagaan wat hun specifieke internetbehoeften zijn (afhankelijk van het aantal en het profiel van de surfers in huis) en waar ze kunnen nagaan of hun internet aan deze behoeften voldoet, dankzij een snelheidstest ontwikkeld door de onafhankelijke organisatie OOkla. Is uw internet te traag voor uw behoeften? Het is aan u om de nodige conclusies te trekken. En VOO biedt daarbij de oplossing: "Het snelste internet in uw regio is bij VOO".
Het platform LaVitessePourTous.be is beschikbaar sinds 2 november. VOO hoopt alle inwoners van Brussel en Wallonië snel naar een ultrasnelle internetverbinding te brengen om vandaag de dag in hun behoeften te voorzien, maar ook in de toekomst (met een snelheid die VOO opnieuw verdubbelt tot 400Mbps in de maand december).
VOO Happiness long
Credits
Client: VOO
Client contacts: Christophe Segaert (Vice President Consumer Market (B2C)), Aline Hoffmann (Brand & Marketing Communication Director), Delphine Lenel (Head of Advertising), Jessica Demeer (Chef de Projet Advertising), Jacques Ohn (Media & Budget Manager), Sophie Neirynck (Head of Online Communication)
Agency: Happiness
CEO: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Philippe Fass
Creatives: Toon Vanpoucke, Morgane Choppinet, Julian Lesceux, Bruno Giunta, Tadas Maksimovas, Christopher Ross-Kellam
Strategic Director: Isabelle Koelman
Group Account Director: Pascal Kemajou
Account Manager: Sophie Glotz
Producer: Sophie Gunsbourg
Production House: Latcho Drom (Efrosini Spanoudis)
Post Production: Nozon
Photographer: Merlin Meuris
Retouching: Yannick Le Coq
Sound Studio: Bleu Nuit
Digital: Bliss Interactive
Media Agency: Vizeum (Laurent Lejeune, Sabrina Van Cutsem, Laurie Habousha)
Coding: Digiteka