Voor Bridgeneers en Interafval is afval ophalen topsport

Crea / News

Dat afvalophalers de handen uit de mouwen steken, dat wisten we al. Maar wanneer je de cijfers in een nieuwe campagnefilm van Bridgeneers ziet, kan je niet anders dan onder de indruk zijn. Want de fysieke parameters van Nader, Sonja en Micha gaven niet alleen aan dat ze dagelijks meer dan 10 km lopen en 13.000 stappen zetten, maar ook dat ze elke ronde bijna 3.000 Kcal verbranden aan een gemiddelde hartslag van 123 bpm. En dat in vaak uitdagende weersomstandigheden. Tel daarbij de tonnen afval die recyclageparkwachters elke dag helpen sorteren en de conclusie is duidelijk: wat het afvalteam presteert, ook da’s topsport. Met die boodschap lanceert Interafval, met de steun van OVAM en Fost Plus, voor het zevende jaar op rij de Week van het Afvalteam van 14 tot 20 november. De campagnefilm, waarbij de fysieke inspanningen van afvalophalers gedetailleerd gevolgd worden, heeft ook dit jaar één duidelijk doel: de bevolking oproepen om respect te tonen voor het werk van iedereen die instaat voor de afvalinzameling.

De film zal te zien zijn op social media en wordt aangevuld door de oproep van twee Olympische medaillewinnaars om mee te supporteren. Kim Gevaert en Alexander Hendrickx spreken hun bewondering uit en vragen om een sticker op je afvalzak te kleven. Daarnaast zijn radiospots te horen op Radio 2. De zender heeft ook de hele week redactionele aandacht voor de Week van het Afvalteam in de programma’s Kick-start en Ann & Daan.

Credits

Creative Director: Dieter De Ridder

Creative Team: Steven Van der Auwera & Thomas Van Camp

Data Manager: Glenn De Clerq

Account Director: Piet Schepers