Voor Coca-Cola begint EK Voetbal nu

Coca-Cola

Crea / Marketing / News

Mensen verbinden, samen feesten, bijzondere momenten delen: Coca-Cola en de voetbalsport delen een aantal fundamentele waarden. Het is dan ook geen toeval dat er al vele jaren een unieke samenwerking bestaat tussen beide. Ook UEFA EURO 2016 wordt weer zo’n feest, voor álle fans, voetbalfanaat of niet  #tousensemble! Als officiële partner van UEFA EURO 2016 lanceert Coca-Cola tal van grootschalige innovaties om elk EK-moment, vanaf vandaag tot aan de finale in juli, in de steden, cafés of thuis voor de buis, extra speciaal te maken.

De ambitie van Coca-Cola: héél België als een man achter onze Rode Duivels scharen. In drie fasen worden alle fans bereikt: van de gelegenheidssupporter tot de diehard Rode Duivel-fan. De campagne loopt tot en met het allerlaatste fluitsignaal op 10 juli. Echte fans maken nog kans op een ticket naar een van de eerste drie wedstrijden van onze Rode Duivels (tegen Italië, Zweden of Ierland). Vanaf april vindt u in 30.000 Belgische horecazaken 20cl flesjes Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero en Coca-Cola light met een speciale code onder het etiket. 128 daarvan bevatten een winnende code met een duoticket. Daarnaast zijn er ook 2.000 gepersonaliseerde sjaals te winnen. En wie kent het legendarische Panini-stickeralbum niet? Bron van miljoenen kinderdromen en talloze uren verzamelvreugde over de generaties heen! Voor het eerst in zijn 55-jarig bestaan laat het album een dubbele pagina door een externe partij verzorgen. Een unicum, en een kans die Coca-Cola als trouwe voetbalpartner niet laat liggen. De 16 stickers voor deze dubbele pagina spaart u gratis, samen met Coca-Cola. In totaal worden er 15 miljoen stickers verspreid op de 1,5l flessen (Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero en Coca-Cola light). Ook dat is een primeur in de geschiedenis van Coca-Cola.


Daarnaast vindt u op alle 0,5l PET flessen Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero en Coca-Cola light een gratis fansticker in 16 verschillende varianten.

Nog meer? Dankzij originele Coca-Cola merchandising kleurt heel België zwart-geel-rood: er worden 840.000 autostickers, 400.000 Multi-Capes die je op 7 verschillende manieren kan dragen en 30.000 ‘Fan in a can’-supporterskits verdeeld.

                                                                                             

We zijn nog niet uitverteld. Vanaf april tot en met juli verschijnen speciale Rode Duivels collector’s cans in de winkel. Maar liefst 86 miljoen 33cl blikjes Coca-Cola en Coca-Cola zero zullen verkrijgbaar zijn, in 16 verschillende designs. Coca-Cola brengt ook 480.000 aluminium 25cl flesjes Coca-Cola en Coca-Cola zero op de markt. Beide varianten hebben elk 4 verschillende designs waarin onze Rode Duivels in een feestelijke situatie worden afgebeeld. De exclusieve flesjes zijn per stuk of in een 4-pack te krijgen (zodat u ineens de vier collector’s items heeft). Nieuw aan deze aluminium bottles is dat ze hersluitbaar zijn.

En vanaf 4 april wordt de nieuwe opzwepende ‘Taste the Feeling’ televisiespot gelanceerd. De 30”-spot zal gedurende 15 weken te zien zijn op de nationale televisie en online en werd ontwikkeld door SRA Rushmore uit Madrid.