Voor elkaar zorgen, mét goede cappuccino

Communication / News

Werken voor DPG Media klinkt voor velen om de naam alleen al stoer. Toch doet het bedrijf er intern ook alles aan om medewerkers te houden én te soigneren. Een digitale babbel met Sara Vercauteren, woordvoerder en directeur communicatie, en Sarah Coolkens, talent manager, maakte dat wel heel duidelijk.

Wat maakt DPG Media zo speciaal voor haar medewerkers?

“De mediasector spreekt erg tot de verbeelding, omdat wat onze medewerkers doen visibel en maatschappelijk relevant is. Dat alleen al is een grote troef. Daarnaast zijn we een bedrijf van sterke en bekende merken, waar iedereen hier binnenshuis trots op is. Die gedeelde zin en goesting, de dynamiek van het bedrijf in combinatie met de leuke teamgeest die er hangt… Dat is iets heel krachtig en dat voel je vanaf het moment dat je hier binnenstapt. Uit recent onderzoek door Randstad blijkt bovendien dat onze naamsbekendheid sinds de fusie tussen Medialaan en De Persgroep naar DPG Media gestegen is. Dat we bij het publiek nu bekend staan als één overkoepelend bedrijf is fijn om vast te stellen. Zeker voor de employer branding is dat belangrijk.”

Hoe proberen jullie de werkomgeving aangenaam te maken?

“We zetten uitgebreid in op een huiselijke sfeer in onze gebouwen en kantoren, zowel in Vilvoorde als in Antwerpen. Onze merken zijn daarbij zo zichtbaar mogelijk. Een foto met de nieuwsankers? Het kon voor elke medewerker bij de opening van onze gloednieuwe nieuwsstudio in Antwerpen. En op het personeelsfeest naar aanleiding van 30 jaar VTM stond het Rad van Fortuin. Daarnaast is er een brasserie waar mensen uitgebreid kunnen eten, zijn er tuinen en terrassen en koffiemachines met goede cappuccino. Werknemers kunnen bovendien elektrische fietsen huren (in Vilvoorde) of pakjes laten leveren op het werk. Met die kleine dingen willen we hen laten voelen dat we voor hen zorgen. Uiteraard hebben we ook glijdende uren en kan er van thuis gewerkt worden. En met een nieuw mobiliteitsplan willen we de mensen ondersteunen en opties geven wanneer ze van thuis naar onze kantoren pendelen.”

Op welke manier communiceren jullie intern?

“Onze interne communicatie berust op twee pijlers: mensen informeren en mensen bij elkaar brengen. Daar hebben we verschillende kanalen voor: op ‘Buzz’, ons intranet, wordt alle informatie gebundeld en kunnen mensen communiceren over de dingen waar ze mee bezig zijn. Er hangen schermen in het gebouw...”

[...] Het volledige artikel leest u in PUB Magazine nr4, vanaf p.66