Licht is er altijd voor ons, we staan er niet meer bij stil. Maar wat zou er gebeuren als er geen lampen meer zijn?
Het lijkt een overbodige vraag, maar de grondstoffen die in lampen en armaturen zitten, zijn niet oneindig. Inderdaad, grondstoffen die via klassieke mijnbouw worden ontgonnen raken stilaan uitgeput en bovendien gebeurt het vaak met weinig respect voor mens en milieu. Daarom is het steeds belangrijker dat we ze recycleren. Dat is het uitgangspunt voor de nieuwe campagne van Mortierbrigade voor Recupel.
Deze keer zijn het niet Jeroom en Philippe Geluck die de lampen in de spotlight zetten, maar wel Tourist LeMC en Baloji. Ze vertellen ons op hun eigen manier hoe belangrijk licht is in ons leven.
Samen met fotograaf Jef Boes illustreert Mortierbrigade hoe licht overal aanwezig is en vooral hoe we het zo kunnen houden. Want de grondstoffen van afgedankte lampen kunnen we recupereren via recyclage of hergebruik. Meer dan 90% is herbruikbaar.
De campagne loopt sinds de kerstvakantie op televisie en radio, in print, online en cinema. Tourist LeMC en Baloji werkten actief mee aan tekst en sound van de spots.
Credits
Client: Recupel
Client contacts: Annelies Evens, Medina Boufekane, Frieda Geeurickx
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Toon Vanpoucke & Morgane Choppinet Copy FR : Nicolas Mouquet
Strategy: Michiel Noens, Vincent d’Halluin
Lead Producer: Anneleen Vande Voorde
Social Lead : Lisa Smets
Social creatives : Ella Van Cappellen & Tine Van Daele Additional photographer : Louis Vielle
UX Director: Pieter Nijs
Digital Project Manager: Laurens Selathuri, Jeroen De Bock Design: Patrick Downie, Kaatje Schreurs
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata
Illustrations : timletsgo.com
Production Company: L.A. Initials Director: Jef Boes
Executive Producer: Lise Everaert Producer: Axelle Leus
DOP: Jef Boes
Art Director: Jef Boes Post-Producer: Lise Everaert
Editor: Dimitri Sterkens Post-production: Eclipse Retouching Grading: Tom Mulder
Online: Dimitri Sterkens
Casting: WeWantYou Agency
Art Department: Katrijn Vanaelst
Sound Studio: Sonhouse
Music Supervision: Phile Bokken Producer: Laetitia Lamotte Artists: Tourist LeMC & Baloji