VPRO sponsort vooruitgang met Mortierbrigade

Mortierbrigade-VPRO

Crea / News

SvdV-vrijdenkers-mortierbrigade

Gisteren is in Amsterdam de nieuwe positioneringscampagne van de beroemde omroep VPRO voorgesteld. De legendarische en altijd grensverleggende zender brak er een lans voor vrijdenkers en alternatieve plannen en ideeën. In een tijd waar er steeds minder plaats lijkt te zijn voor andere meningen en gedachten, waar het experiment plaats moet ruimen voor spelen op safe, wil de VPRO een zelfstandige positie creëren voor "initiatieven die in de bulkmedia geen plek krijgen".

De VPRO ging voor dit nieuwe verhaal in zee met Mortierbrigade. Het resultaat is een manifest en een campagne die laat zien hoe de de omroep investeert in een open blik, nieuwe ideeën en plannen voor morgen. Dat doet de zender onder de noemer 'sponsor van de vooruitgang'. Ze wil steun en ruimte bieden aan dromers, voortrekkers, dwarsliggers en andere durvers en doeners. Want zij vertellen de verhalen die onze wereld vooruit helpen. De campagne loopt in verschillende fases en via heel wat kanalen. De lanceringsfilm is opgebouwd uit fragmenten van de eigen programma’s die je op de site allemaal kan bekijken. Er is een manifest en ook een estafette van de vooruitgang, waar de programmamakers hun visie op de vooruitgang delen. Ook via social zal de dialoog over de vooruitgang op gang getrokken worden.


Credits
Klant: VPRO
Adverteerder: Silvia van der Heiden, Diederik Hoekstra, Nicole Cremers
 
Agency: Mortierbrigade
Creative direction: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Strategic Director: Vincent D’Halluin
Business Director: Evert Vermeire
Producer: Lore Meert
Creative team: Jan Schoofs, Toon Leysen
 
Production: Czar Brussels
Director: Kenneth Mercken
Audio: Soundcircus
Beeldresearch: Johan van de Garde en Barbara Kist
Vormgeving:  Ulrike Mischke
Muziek: Marcel Warnas