VR: het reclamemonster van Loch Ness?

Innovation / Marketing / News

Net zoals alle trends is virtual reality, doorgaans afgekort tot VR, ertoe veroordeeld om te blijven of te verdwijnen. Momenteel is ze voor merken alvast een buitenkans om zich op een innovatieve manier te positioneren. Belgische adverteerders zijn te lang sceptisch geweest, maar de aantrekkingskracht voor deze technologie laat zich op internationaal vlak voelen. Daar laat het effect zich dan ook duidelijk zien.

Virtuele realiteit was lange tijd het monster van Loch Ness. Iedereen sprak erover, maar niemand had het gezien. Maar tegenwoordig is deze technologie niet langer beperkt tot gaming. Op langere termijn kan zich ze zich zelfs verspreiden over alle sectoren. Voor adverteerders is het exploitatiepotentieel reëel en divers. VR blijft het enige antwoord voor veel problemen die tot nog toe niet konden worden opgelost: prototypes manipuleren of opleidingen op afstand volgen, om er maar twee te noemen. De technologie kan snel geadopteerd worden als de eerste experimenten een succes blijken. Dankzij VR kunnen adverteerders bij de les blijven en consumenten verrassen.

Meer lezen over de voordelen van virtuele realiteit voor merken? Dat kan in PUB 3, ook online.