Vragen maakt vrij... daarom stellen VTM Nieuws, VTM Creative en Joe Public ze voor u

Crea / News

VTM Creative en Joe Public lanceren een nieuwe imagocampagne voor VTM Nieuws. De baseline sinds jaren “VTM Nieuws. We zijn er voor u” wordt opnieuw geladen. De journalisten en ankers zijn er voor de kijkers. En die kijker zit met veel vragen. Vragen waar hij of zij te vaak mee blijft zitten.

Als Vlamingen staan we bekend om niet al te veel vragen te stellen. Hoewel we als kind vragen met hopen stelden, groeit naarmate we ouder worden vaak de schroom om ze te stellen: “Is dat geen domme vraag?”, “Wie ben ik om dit in vraag te stellen?”.

VTM Nieuws wil de kijker aanmoedigen om, met de nieuwsgierigheid van een kind, die vragen net wél te blijven stellen. Want vragen maakt vrij. De dag dat we geen vragen meer kunnen stellen, betekent het einde van de maatschappij waar we nu in leven. Het zijn die vragen waar VTM Nieuws iedere dag mee op pad gaat om zo veel mogelijk antwoorden naar de kijker te brengen.

Een krachtige boodschap die de komende drie weken op televisie, bioscoop en digitaal verspreid wordt. Bekijk de spot op de beats van niemand minder dan Beyonce en Kendrick Lamar hieronder.

Credits:

Client: VTM

Agency: VTM Creative, Joe Public

Brand manager: Tina Put

Strategic Director Marcom: Sofie Verstreken Creative Director Marcom: Jan Dejonghe

Creative Partners Joe Public: Pieter Staes, Manuel Ostyn Strategy: Mélanie Dalla-Riva

Production: Frank De Wulf Audio: Brandy