Vroeg of laat maakt Mutant een merkcampagne voor Canvas

Crea / News

Dit najaar maakt Canvas niet enkel een nieuw aanbod content bekend, het VRT-merk lanceert ook een nieuwe merkcampagne én een vernieuwde huisstijl. “Onze geüpdate huisstijl biedt meer mogelijkheden op digitale dragers en straalt ook een zelfzekerheid uit die het merk nu meer dan ooit in zich draagt,” vertelt Bette Van den Briel, marketing manager van Canvas. Het is diezelfde zelfzekerheid die Mutant gebruikt heeft als de basis voor een nieuwe merkcampagne waarin Vlaamse toptalenten zoals Zwangere Guy, stand up comedian Serine Ayari en bekroond literair talent (en tevens jeugdvriend van De Zwangere) Frederik Willem Daem te zien zijn.

“Canvas zal nooit voor iedereen zijn, en dat is niet erg. Canvas is er voor mensen die meer verwachten van de dingen waar ze tijd in steken; voor wie geïnspireerd wil worden; voor degene die hun omgeving in vraag durven stellen, voor wie eens echt wil lachen en vooral ook wil begrijpen waarom er gelachen wordt. We weten dat iedereen vroeg of laat op dit punt belandt. Het punt dat het wat dieper mag snijden, dat je selectiever wordt en andere keuze maakt. Dat is het punt waarop je Canvas ontdekt. Vroeg of laat kijk je Canvas.” En dat is meteen de nieuwe baseline.

“De campagne wordt gedragen door Zwangere Guy, Frederik Willem Daem en Serine Ayari die vertellen wat die mentale switch betekent voor hen. Door hen als spokespersons naar voor te schuiven, willen we het klassieke beeld dat iedereen van de Canvaskijker heeft onderuit halen,” vertelt Odin Saillé, oprichter en creatief directeur van Mutant.

De campagne bestaat uit twee 60” films op televisie, cinema en online, print, OOH en een uitgebreid social media plan waarin aanstormende talenten uit diverse creatieve sectoren geïntroduceerd worden.

Credits
Client info: Olivier Goris, Bette Van den Briel, Lisa Boons & Elisabeth Roelandt for VRT
Creative Director: Odin Saillé
Strategic Director: Maarten De Cuyper
Creative: Johan Van Oeckel
Creative: Olaf Meuleman
Creative: Thomas Thysens
Creative: Usman Abdul
Client Director: Emilie Kino
Client Manager: Loes Daemen
Production agency: Czar
Director & D.O.P.: Lieven Van Baelen
Film Editor: Manu Van Hove
Lighting: Bert Reyskens
Film Art Director: Geert Paredis
Music: Daniel Lanckmans
Sound design: Klankwerk
Producer: Maarten De Sutter
Producer: Lander Engels
Talent: Gorik "Zwangere Guy" Van Oudheusden
Talent: Serine Ayari
Talent: Frederik Willem Daem