Vroeg of laat maakt Mutant een zombiefilm voor Canvas

Crea / News

“Vroeg of laat kijk je Canvas” is het merkplatform dat Mutant vorig jaar voor de VRT-zender Canvas introduceerde. Een duidelijke claim die niet alleen kwaliteit, maar vooral ook maturiteit uitstraalt. Want wie op zoek is naar het betere televisieaanbod, komt vroeg of laat bij Canvas terecht. Niet alleen voor nieuws, duiding en docu, maar ook voor de beste fictie, zo blijkt uit de nieuwe campagne. Lisa Boons, producer merkbeleving van Canvas, licht toe: “Mensen linken Canvas aan kwalitatieve, maar vooral ernstige televisie. De Afspraak, Kinderen van..., etc. Maar als het over pure ontspanning gaat, wordt er nog te weinig aan Canvas gedacht. Nochtans is het fictie-aanbod van een hoog niveau. Geen gratuite series van 13 in een dozijn, maar stuk voor stuk topreeksen uit binnen en -buitenland, geselecteerd door de curatoren van Canvas.”

In de spot zijn we getuige van die selectieprocedure. De curator van Canvas is op zoek naar de meerwaarde van een personage, maar dat loopt niet van een leien dakje... “We hebben de spot bewust opgevat als een stukje kwalitatieve fictie van 45 seconden. Daarom hebben we ook gekozen voor Caviar, samen met regisseur Mathieu Mortelmans. Maar ook de decors, de special effects, de grading, het lijkt allemaal recht uit een topreeks te komen.”

De campagne loopt sinds 20 september en wordt ondersteund door een social media- en print luik.

Credits

Client info: Lotte Vermeir, Lin Delcour, Bette Van den Briel, Anne-Lore Vanderhallen, Dorien Claes & Lisa Boons for VRT

Creative & strategic Director: Odin Saillé

Creative: Usman Abdul

Creative: Catherine Hermans

Creative: Olaf Meuleman

Client Director: Emilie Kino

Client Manager: Loes Daemen

Production agency: Caviar

Director: Mathieu Mortelmans

DOP: Kamiel Doens

Producers: Eva Van Riet & Charles Kinoo

Editor: Xavier Arijs

Sound: Klankwerk 

Photography: Usman Abdul