VRT, DPG Media en SBS roepen op tot steun met spot voor Consortium 12-12

Media / News

Vandaag lanceren de leden van Consortium 12-12 (Caritas International, Dokters van de Wereld, Handicap International, Oxfam-Belgïe, Plan International Belgïe, Rode Kruis-Vlaanderen, Croix-Rouge de Belgique en UNICEF Belgïe) een gemeenschappelijke oproep ten voordele van de slachtoffers van de crisis in Oekraïne.

Het doel van deze gezamenlijke actie is de nodige financiële middelen in te zamelen om humanitaire operaties te financieren in Oekraïne en in de omliggende buurlanden die geconfronteerd worden met een sterke influx van vluchtelingen uit Oekraïne.

VRT, DPG Media en SBS zetten hun schouders onder deze steunactie van Consortium 12-12 voor Oekraïne. De televisie- en radiozenders zullen vanaf donderdagochtend een spot van 30 seconden uitzenden. Daarmee roepen de mediabedrijven op om te storten voor de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne.

Er is oorlog in Europa en dat laat de kijkers, luisteraars en lezers van VRT, DPG Media en SBS duidelijk niet koud. Mensen willen vluchtelingen opvangen, zamelen spullen in, betuigen hun steun op sociale media. Vanaf donderdag kan iedereen ook financieel steunen via Consortium 12-12. De zeven hulporganisaties die verenigd zijn in het consortium zullen de middelen inzetten waar ze het hardst nodig zijn. Steunen kan via BE 19 0000 0000 1212.

Daar blijft het niet bij. Op vrijdagochtend om 8u45 zullen de radiostations van VRT, DPG Media, SBS en ook veel lokale radio’s Give Peace a Chance van John Lennon draaien. Ze sluiten zich hiermee aan bij een grote Europese actie, collega-zenders over heel Europa spelen dan dit nummer als een oproep voor vrede.

De spot zal vanaf donderdagochtend te zien zijn bij Eén en Canvas (VRT), VTM, VTM 2, VTM 3, VTM 4, VTM GOLD en HLN.BE (DPG Media), Play 4, Play 5, Play 6 en Play 7 (SBS) en te horen bij Radio 1, Radio 2, Klara, MNM en Studio Brussel (VRT), Qmusic, Joe en Willy (DPG Media), NRJ (SBS), Nostalgie. De spot zal ook aangeboden worden aan regionale radio- en televisiezenders.

The Crew heeft een sleutelrol gespeeld bij de totstandkoming van de fondsenwervingscampagne door een groot deel van de deliverables te leveren aan de media die op hun beurt en op uitzonderlijke wijze gereageerd hebben. The Crew maakt deel uit van Koramic Groep en heeft een beroep gedaan op Hecht, eveneens deel uitmakend van  Koramic, voor het kostenloos drukken én tevens het gratis uithangen van de affiches via JCDecaux.