VRT NWS en Wunderman Thompson brengen groot én klein nieuws

Budgets / Crea / News

Bestorming van het Capitool, of lokale storm in Oostende. Poetin veroorzaakt zware rellen of put in wegdek veroorzaakt zware file. Met de vernieuwde VRT NWS-app kies je zelf nog makkelijker welk groot en klein nieuws je wil volgen.

Newsflash: VRT NWS kiest voor Wunderman Thompson als creatief bureau. Je zou deze nieuwskop zomaar kunnen tegenkomen in je feed, want dankzij ‘Mijn NWS’ stel je nu makkelijk zelf je persoonlijke nieuwsoverzicht samen, of het nu gaat om wereldnieuws of regionieuws. Zo wordt de app nog toegankelijker voor een breder publiek.

Wunderman Thompson zet deze nieuwe functionaliteit in de kijker door middel van krachtige splitscreens. Door twee soorten nieuws bij elkaar te plakken die op het eerste zicht niks met elkaar te maken hebben. Maar visueel helemaal passen. Het toont aan dat alle soorten nieuws evenwaardig kunnen zijn. Aan jou de keuze.

De campagne wordt vanaf 23 februari uitgerold op televisie, sociale media en in de geschreven pers. Het concept zal ook te horen zijn in radiospots.  

Credits
Agency: Wunderman Thompson Antwerp
Client: VRT NWS
Client contact: Ken De Keyser, Ruth Degraeve, Elisabeth Roelandt
Creative Director: Pieter Staes
Creative team: Wout Geysen, Tijs Dejonckheere, Kasper Janssens, Arjen Tarras
Copywriting: Tine Sinnaeve, Joeri Quinet
Account team: Annelien Theys, Stephanie Katic
Strategy: Evert Van den Broeck, Dimitri De Lauw
Performance marketeer: Caroline Bogaerts, Basel Alakkad
Design: Kenny Smet, Aldjia Bessalah
DTP: Theo Hagtingius
Motion: Andreas De Ridder, Ynje Degraeve, Filip Walgraef
Sound design: Menno Van Riet
Agency producer: Amélie Van Campen