VSV, AWSR en Done by Friday voelen truckers aan de tand

Crea / News

Done by Friday lanceert in opdracht van de VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) en AWSR (Agence wallonne pour la Sécurité routière) een nationale primeur: de Truckersquiz. Professionele chauffeurs kunnen van 1 tot en met 30 juni deelnemen op truckersquiz.be om hun verkeerskennis te testen en zo ook mooie prijzen te winnen.

Vrachtwagenchauffeurs brengen het grootste deel van hun tijd door in hun cabine. Hun vrachtwagen wordt als het ware een verlengstuk van zichzelf. Er is daarbij voor een chauffeur niets belangrijker dan zichzelf elke dag zo goed en veilig mogelijk door het verkeer te loodsen. Een uitstekende kennis van de verkeersregels is daarom een must. Bovendien is de wegcode voor hen veel complexer en uitgebreider dan de algemene verkeersregels. Met de Truckersquiz proberen VSV en AWSR professionele truckers op een interactieve manier uit te dagen om hun vakkennis te testen. “Truckers tonen een bepaalde trots in het uitvoeren van hun beroep. Het is voor hen meer dan een job, het is een passie,” zegt Kendy Smits, strategic director van Done by Friday. “Door hierop in te spelen en hen relevante vragen te stellen omtrent hun beroep willen we zoveel mogelijk truckers triggeren om deel te nemen aan de quiz.”

Met behulp van een overwegend digitale mediastrategie trachten VSV en AWSR zoveel mogelijk truckers te bereiken. Professionele chauffeurs kunnen nog meespelen tot en met 30 juni op www.truckersquiz.be.

Credits

  • Client: VSV, AWSR
  • Partners: TVM, SFTL
  • Agency: Done by Friday
  • Strategy: Kendy Smits
  • Creation: Kenny Timmermans
  • Accounts: Sven Boelpaep, Jessica Jacobs, Alessandro Jimenez
  • Art Director: Marnix Robyns
  • Design: Jelmer Dam
  • Digital: Forever After