VSV en Bonka Circus openen festivalzomer: Don’t Do Drugs & Drive

1 op 6 jonge bestuurders sluit de combinatie rijden en drugs niet uit, blijkt uit een bevraging van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde. Om jongeren gewaar te maken dat rijden na het gebruik van drugs veel gevaren met zich meebrengt, riepen de VSV en Bonka Circus de campagne Don’t Do Drugs & Drive in het leven. Daarbij veranderen enkele grote festivals en DJ's hun logo, zodat hun naam altijd een oproep wordt naar hun fans en publiek: Don't Do Drugs & Drive.
Vanop de festivals en feestjes vertrekken er dagelijks een heleboel jonge feestgangers met de auto terug naar huis. Het was dus vanzelfsprekend om de boodschap te verspreiden via de kanalen van de festivalorganisatoren, clubs en bekende dj’s. Omdat het bij de grotere festivals en evenementen om een internationaal publiek gaat, is er bewust gekozen voor een Engelstalige slogan en een icoontje. Bonka Circus creeërde een simpel, maar duidelijk icoon (de combinatie van een verbodsbord en een pilletje) dat gemakkelijk kan toegevoegd worden aan het logo of de naam van een festival of dj. Op die manier wordt een simpel icoon een krachtig signaal om duidelijk te maken dat rijden in combinatie van drugs nooit kan. De campagne kan alvast rekenen op de steun van grote festivals zoals Rock Werchter, TW Classic, Sunrise Festival, Voltage, Cirque Magique en WECANDANCE, naast de bekendste club van Hasselt, de Versuz. Ze staan mee in voor de verspreiding van de campagneboodschap en voegen het “Don’t do drugs and drive”-icoontje toe aan hun logo. Vele bekende dj’s zoals Mark With a K, DJ F.R.A.N.K., Kenn Colt, Peter Luts, b en Thierry Von Der Warth doen hetzelfde en ondersteunen de campagne ook via sociale media. Een aantal van hen spreekt hun fans rechtstreeks aan met een sensibiliserend YouTube-filmpje. Daarnaast krijgt de campagne ook de steun van FMiV, de federatie van muziekfestivals in Vlaanderen, en van VAD, het Vlaams expertisecentrum Alcohol en andere Drugs.

Elke dj, nachtclub of festival kan het project ondersteunen door ook het eigen logo aan te passen met het 'Don't Do Drugs & Drive'-icoon. Daarvoor stelde de VSV een open dropbox ter beschikking waar al het materiaal te vinden is. Na de lancering met de eerste lading namen, zullen ook andere dj's en festivals aangeschreven worden om de campagne te steunen.
https://www.youtube.com/watch?v=sZE9F6vkngg
https://www.youtube.com/watch?v=ckuDVuuUvtM
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=RryDvBuxCMU
https://www.youtube.com/watch?v=YPRy5dVvFXQ
https://www.youtube.com/watch?v=dps5Z-EsZIc
https://www.youtube.com/watch?v=Etwfm2F_uVA
Credits
Client: VSV - Vlaamse Stichting Verkeerskunde
Client contact: Werner Dedobbeleer, Nele Bollen
Stategisch directeur: Peter Verbiest
Creative Director: Vincent Jansen
Creatief team: Jesse Vanophalvens (Copy) Simon Willems (Art Director)
Accountmanager: Julie Proesmans
Projectmanagers: Kristof Debacker,Karen Lambeets (stagiair)
Design: Stijn Van Doorslaer
Montage: Jesse Claes (Medialife)
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]