VSV en FamousGrey houden chauffeurs een spiegel voor

Crea / News

De rush van de eindejaarsaankopen, niet te laat willen zijn voor een feestje,… In deze periode van het jaar is het meer dan ooit nodig om chauffeurs ervan bewust te maken dat de snelheidslimiet ook de veiligheidslimiet is. Dat doen de VSV en FamousGrey met een opvallende sensibiliseringscampagne die gebruikt maakt van vervormende spiegels. Deze werden voorzien van de boodschap “Als je te snel rijdt, zie je minder”.  

Die slogan is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat 90% van ons rijgedrag gebaseerd is op zintuigelijke waarnemingen met onze ogen. Om dit op een duidelijke manier te visualiseren op een moment dat chauffeurs ook daadwerkelijk op de baan zijn, bedacht FamousGrey spiegelbestickering die je hetzelfde effect laten ervaren van wat te snel rijden met je omgeving doet. De spiegels worden wazig naar de uiteindes toe, waardoor je de indruk krijgt dat je omgeving wegvalt. Dat is hetzelfde wat je ervaart in een auto als je rijdt met een te hoge snelheid.  

De spiegelbestickering werd aangebracht in alle Vlaamse tankstations en ook nog eens in 300 bedrijven. Zo kunnen mensen het effect persoonlijk ervaren. Een laatste reminder voor ze terug achter hun stuur kruipen. Zo wensen de VSV en FamousGrey iedereen een veilig eindejaar toe.


Credits:

Client: 

Vlaamse Stichting Verkeerskunde

Client contact: 

Campaign: Nele Bollen

PR: Werner De Dobbeleer

Creative Agency: FamousGrey

Creative Director: Peter Ampe

Creative team: Sarah De Blaiser, Lore Heyvaert

Strategic team: Dominique Poncin, Britt Decraen

Account team: Matthias Roose, Leen Van Lint

Brand designer: Elsa Gervais

DTP: Franco Scaramuzza

Print Producer: Christ Lannoy