Rijden onder invloed wordt niet meer alleen geassocieerd met alcohol, er wordt ook steeds meer gewezen op het effect van drugs op je rijgedrag. Zo zorgen verdovende middelen voor tragere reactiesnelheden, en stimulerende middelen dan weer voor zelfoverschatting en het nemen van risico’s. Om het effect van drugs aan te tonen, legde FamousGrey een slimme link tussen je ogen die veranderen na het nemen va
n drugs en daarmee gepaard gaand je kijk op de weg die eveneens verandert.
XTC zorgt voor wijdere pupillen (mydriase), cocaïne maakt de spieren rondom je ogen strak en cannabis zorgt voor de gekende rode ogen. Via affiches worden feestgangers bewust gemaakt van deze effecten én de impact op je rijvaardigheid. Tienduizenden feestvierders werden zo gesensibiliseerd via een een unieke exhibitie in de Trixx Arena, in samenwerking met Extrema Noir, één van Vlaanderens grootste indoor techno-events. Deze boodschappen worden afgetekend met de ondertussen gekende slogan “Groot gelijk dat je nuchter rijdt”.
Als je ogen veranderen, verandert je kijk op de weg
De affiches worden ook verspreid in verschillende clubs in Vlaanderen. Daarbij wordt speciale aandacht besteed aan aanwezigheid in de toiletten, wat nog steeds de meest populaire plaats blijft om deze drugs te consumeren. Maar ook via een digitale campagne (Instagram, Snapchat, YouTube), worden feestgangers geïnformeerd over de effecten en risico’s van drugs. Zodat feestgangers tijdig een waterdicht plan kunnen afspreken om veilig thuis te geraken.
Credits
Client:
Vlaamse Stichting Verkeerskunde
Client contact:
Campaign: Nele Bollen, nele.bollen@vsv.be
PR: Werner De Dobbeleer, werner.dedobbeleer@vsv.be
Creative Agency: FamousGrey
Creative Director: Peter Ampe
Creation: Steve Maes
Strategic team: Dominique Poncin, Britt Decraen
Account team: Matthias Roose, Leen Van Lint
Performance Marketing: Jonas Sprengers
Social copywriter: Florentien Duquet
Brand designer: Julia Gaik
DTP: Franco Scaramuzza
Print Producer: Christ Lannoy
Production Agency: FamousGrey Productions
RTV Director: Myriam Maes, Marlies Neudt
Post-producer: Birgit D’hont
Editor: Gilles Desplanque
Retouche: The Living Room
Retoucheur: Yelle Vandenbruaene
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]