VTM GO is Media Brand of the Year

Awards / News

Op pub.be vindt u alle winnaars van de AMMA Awards 2020. Eén prijs lichten we er even uit. In tijden waarin het duidelijk is geworden dat sterke (media)merken een voetje voor hebben, is de titel Media Brand of the Year een gegeerd iets. Gold winner VTM GO haalde het van Nostalgie Belgique (silver) en De Standaard (bronze). Voor DPG Media alvast een geslaagde repetitie als straks samen met Telenet"de Vlaamse Netflix" (het blijft wachten op de definitieve titel, waardoor ongewild reclame wordt gemaakt voor de concurrentie) wordt gelanceerd! De AMMA-jury besloot unaniem dat VTM GO de ‘golden award’ verdient in de categorie Media Brand of the Year en omschrijft het gratis online videoplatform als een innovatief en gedurfd product in een competitieve markt. Deze bekroning werd nog eens kracht bijgezet door het uitroepen van Ben Jansen, chief commercial officer (CCO) bij DPG Media, tot Media Personality of the Year. Die award wordt niet standaard uitgereikt, het is een prijs die de jury kan uitreiken aan een persoon die het afgelopen jaar heeft bijgedragen tot de ontwikkeling van media en advertising.

Ben Jansen

Bij DPG Media is de reactie enthousiast. Calogero Macaluso, director streaming en marketing DPG Media: “Het is een hele eer om deze AMMA te ontvangen. We zijn met het hele team supertrots op deze erkenning. De Vlaming vindt zijn weg ook duidelijk naar het platform. Op een goed jaar tijd hebben we al meer dan 600.000 actieve gebruikers per maand, goed voor bijna 18 miljoen views in de afgelopen maand.”  Nog even ter herinnering: VTM GO is het gratis online videoplatform van DPG Media dat al het beste wat op de tv-zenders (VTM, Q2, Vitaya, CAZ, CAZ 2 en VTM KIDS) te zien is bundelt, aangevuld met Vlaamse topseries, internationale series van Walter Presents en een aparte Kidswereld.