Waar ligt die bitterbal?

Crea / News

HNB_DBFVV_print_2In het jaar dat de politiek weer campagne mag voeren op antenne, neemt Het Nieuwsblad het voortouw met de verkiezing van De Beste Frituur van Vlaanderen. Ofwel de enige verkiezing die dit jaar écht telt. Voor de lancering van de wedstrijd vertaalde LDV United alle codes van de Wetstraat naar de frituur. En liet het frituristen hun politieke discours verdedigen met alle gevolgen van dien. HNB_DBFVV_print_4Creatief directeur Dries De bruyn: “De Belg ligt niet alleen wakker van communautaire kwesties, maar evengoed van de kwaliteit van het stoofvlees in zijn lokale frituur. Daarom besloten we om deze twee werelden te verenigen en frituristen te laten opdraven in een verkiezingscampagne.”HNB_DBFVV_print_3
In radio en print doen frituristen hun gefrituurd beleid uit de doeken, inclusief smakelijke slogans en catchy oneliners. In twee online films maken de frituristen kennis met de soms wel chaotische persaandacht waarmee verkiezingen gepaard gaan. Daarnaast sponsort Devos & Lemmens de campagne in print en online. Frieten en sauzen zijn zo onlosmakelijk met elkaar verbonden dat dit een meer dan logische samenwerking is. Stemmen kan vanaf 27/3 via de gratis app van Het Nieuwsblad.HNB_DBFVV_print_1
Credits
CLIENT: Het Nieuwsblad, Devos & Lemmens
AGENCY: LDV United
CONTACT CLIENT: Dries Vereecke, Kristof Saerens, Sarah Meert, Jens Van Rompaye
ACCOUNT TEAM: Ineke Beeckmans, Innie Tran, Katrien Dupon, Dimitri Mundorff
CREATIVE DIRECTION: Kristof Snels, Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
CREATION: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck, Matthew Lootens
STRATEGY: Jef Raeman
PRODUCTION: De Machine, Cobra