Waar was PUB in 1979?

Media / News

PUB is 45 in 2021 en grasduint door zijn geschiedenis...

1979 is een cruciaal jaar voor bereiksmetingen. Het CIM (Centrum voor Informatie over de Media) gaat van een periodieke bereiksmeting over naar een permanente. En RTB en RTL werken samen (ja, dat leest u goed!) met het doel een gezamenlijke bereikstudie rond hun programma’s te publiceren.

Pub interviewt de toen al legendarische Jacques Séguéla (van Roux, Séguéla, Cayzac Goudard, alias RSC&G, dat in 1996 onderdeel van Havas zou worden). RSC&G zou zich dit jaar trouwens ook (opnieuw) in Brussel vestigen, deze keer als Belgische bureau met een eigen directie, bestaande uit Claude Chaineux, Willy De Rop en Daniel Lahaye).

Nog in 1979 herziet Materne zijn volledige marketing- en communicatiestrategie. Het idee van BBDO om Materne met fruit te associëren (en niet langer met confituur) werd destijds als revolutionair gezien. De boodschap bleef sindsdien ongewijzigd: Fruit in alle vormen!

 


(Intussen zijn we in 2021. Bent u al lid van de PUB Community? Neen? Klik dan hier of neem contact op Onze Man in het Veld  voor een abonnement op maat.)