PUB is 45 in 2021 en grasduint door zijn geschiedenis...
1979 is een cruciaal jaar voor bereiksmetingen. Het CIM (Centrum voor Informatie over de Media) gaat van een periodieke bereiksmeting over naar een permanente. En RTB en RTL werken samen (ja, dat leest u goed!) met het doel een gezamenlijke bereikstudie rond hun programma’s te publiceren.
Pub interviewt de toen al legendarische Jacques Séguéla (van Roux, Séguéla, Cayzac Goudard, alias RSC&G, dat in 1996 onderdeel van Havas zou worden). RSC&G zou zich dit jaar trouwens ook (opnieuw) in Brussel vestigen, deze keer als Belgische bureau met een eigen directie, bestaande uit Claude Chaineux, Willy De Rop en Daniel Lahaye).
Nog in 1979 herziet Materne zijn volledige marketing- en communicatiestrategie. Het idee van BBDO om Materne met fruit te associëren (en niet langer met confituur) werd destijds als revolutionair gezien. De boodschap bleef sindsdien ongewijzigd: Fruit in alle vormen!
(Intussen zijn we in 2021. Bent u al lid van de PUB Community? Neen? Klik dan hier of neem contact op Onze Man in het Veld voor een abonnement op maat.)
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]
Project Manager - Digital Producer bij Happiness
At Happiness Anywhere / BLISS, we are looking for new talent to strengthen […]